Sist uke snakket vi om hvordan Webområdeoptimereren kan øke deres konverteringsfrekvens. Denne uken skal vi se nærmere på hvordan du kan få flere konverteringer på deres eksisterende AdWords-kampanjer og søkeord med Konverteringsoptimereren. Konverteringsoptimereren er nå tilgjengelig for alle kontoer som anvender konverteringssporing for sine AdWords-kampanjer som samtidig har minst 30 konverteringer de siste 30 dagene.

Uansett om du vil at dine besøkende skal kjøpe et produkt, motta nyhetsbrev eller registrere en profil, vil du mest sannsynlig at de besøkende på deres nettside skal gjennomføre én eller annen handling. Konverteringsoptimereren er et gratis AdWords-verktøy som hjelper deg til å maksimere antall konverteringer du får for ditt annonsebudsjett. Dette skjer ved at verktøyet optimaliserer deres plassering i auksjonene ved å bedømme sannsynligheten for en konvertering. Denne prosessen bidrar til å sortere ut uønskede klikk samt gi deg konverteringer uten at du behøver å administrere dine budsjetter kontinuerlig.

La oss for eksempel si at en annonsør anvender søkeordene "sko" og "brune skinnsko" i sin annonsering. Dersom Konverteringsoptimereren finner at brukere som søker på "brune skinnsko" har en høyere sannsynlighet for å konvertere når de klikker på deres annonse, vil verktøyet justere budgivningen slik at man byr mer og forbedrer plasseringen for disse søkene.

Det kan være du allerede justerer deres budgivning med målsetting om høyest mulig antall konverteringer eller for å redusere deres kostnader, men Konverteringsoptimereren kan hjelpe deg med å justere budgivningen ved hjelp av faktorer som ellers er utilgjengelige. Dette inkluderer å variere bud etter fleksibelt søk, brukerens posisjon og det konkrete søk eller den spesifikke siden i Innholdsnettverket hvor annonsen vises.

For å lære mer, gå til siden for Konverteringsoptimereren