Internett spiller en viktig rolle i Norge, såvel som i resten av verden. Dagens kunder finner informasjon om produkter og tjenester før kjøp ved å søke på internett. Derfor spiller markedsføring på internett en viktig rolle når man vurderer ulike former for annonsering.

Som vi alle vet er dagens økonomiske situasjon turbulent, og vi ønsker å dele en serie på 10 tips med dere, for å vise hvordan dere kan gjøre tilstedeværelsen deres på internett tydeligere.

Før du starter AdWords-kontoen din anbefaler vi at dere tar en titt på fem verktøy fra Google som kan hjelpe dere med markedsføring på internett. Disse er naturligvis gratis. Disse omhandler alt fra innsamling av relevant data i planleggningsprosessen, til å hjelpe dere med å øke synligheten til websiden og produktene deres.

I første del av denne serien skal vi gi dere en innføring i Google Insights for Search.

Hva er det brukere søker etter? Google Insight for Search

Med Google Insight for Search (foreløbig bare tilgjengelig på engelsk) kan dere få en oversikt over hva brukere leter etter på Google. Dette verktøyet gir informasjon om søketermer innen geografiske områder, tidsintervaller og sektorer som er relevante for deg.

Prøv verktøyet her!