Plassering 1 virker selvfølgelig som den mest tiltalende. Men er dette virkelig riktig plassering for deg? Noen kunder sier at avkastningen er høyere for lavere plasseringer. Andre kunder er bare interessert i høye plasseringer.

Hvordan finner jeg ut hvilken plassering som er best for meg?

Hvis du vil finne ut hvilken plassering som er den beste for hvert enkelt søkeord, og fører til salg, registreringer eller annen lønnsom brukeradferd, kan du bruke gratisverktøyet for konverteringssporing. Med Google Analytics får du enda mer detaljert informasjon. Ved hjelp av Analytics kan du spore kjøpernes adferd på en nøyaktig måte.

Prøv selv ut hvilke plasseringer som fungerer best for ditt nettsted og salg, og kontrollér plasseringen av annonsen!

Hvordan kan jeg kontrollere plasseringen av annonsen min?

Få innflytelse på plasseringen av annonsen din: Med verktøyet for foretrukket plassering kan du unngå mindre lønnsomme plasseringer, og investere mer effektivt.

Det trengs ikke mer enn to trinn for å konfigurere bud. Aktivér funksjonen for foretrukket plassering i kampanjeinnstillingene. Du kan deretter velge en plassering mellom 1 og 10+ for hvert søkeord i hver annonsekampanje.

Vil annonsene mine alltid vises med den foretrukne plasseringen?

Selv om du har angitt en foretrukket plassering, kan vi ikke garantere at annonsen faktisk vil vises på den foretrukne plasseringen.

Hvis du bestemmer at annonsen bare skal vises i topplasseringer og annonsen har for få kvalitetspoeng eller for lav CPC, vises ikke annonsen.

Hvis du bestemmer at annonsen skal vises i lavere plasseringer, kan annonsen likevel vises i en høyere plassering. Hvis du for eksempel bestemmer du ikke ønsker at annonsen skal vises i plassering 1 til 4 og bare to andre annonser vises for søkeordet, er det mulig at annonsen din vil vises i plassering 3.

Du finner mer informasjon om foretrukket plassering i brukerstøtten for AdWords.