Ja, man kan søke på ”egg” på www.google.no og få interessante resultat, men egg er kanskje ikke den mest solgte varen på internett. Allikevel ser vi en markant økning i søk relatert til ”egg” ved påsketider.



Hvilke annonsører kan påvirkes av den økte trafikken i påskehelgen?

Alle som annonserer for mat- og drikkevarer bør finjustere sine kampanjer. Tenk på at det er mange som søker etter inspirasjon og oppskrifter på kreative påskemenyer, så om dere har dette; inkludér det i annonsen! Se eksempel under:


Det er også tid for deg som selger klær og mote å reklamere for deres vårkolleksjoner. Nå lengter de fleste etter sol og varme, og en måte å tilfredsstille dette behovet på er å fornye garderoben.

Til sist vil vi henvende oss til dere som tilbyr morsomme aktiviteter i påskehøytiden. De som skal på ferie har etter all sannsynlighet booket denne, men de som skal være hjemme er kanskje interessert i kortere utflukter og andre aktiviteter? Om dere tilbyr alternativer for hva disse aktivitetene skulle kunne være, vær sikker på å inkludere dem i deres annonsetekst, og vurdér å inkludere følgende søkeord i søkeordlisten deres: Påskeferie, påske, påskeferie 2009, etc.

Lykke til med deres annonsering og påskehilsen på forskudd fra oss i AdWords-teamet- vi håper dere får en fin høytid.