Siden vi lanserte Display Ad Builder for nesten syv måneder siden, har vi hatt det ganske travelt. Vi tenkte vi skulle gi et lite sammendrag av hvor langt vi er kommet, en oppdatering om de nyeste funksjonene, og hva vi kan vente oss i fremtiden.

Hvor langt vi er kommet:
  • Global tilgjengelighet: Malene støtter nå nesten alle større AdWords-språk, slik at vi kan lansere på mer enn 40 språk og i mer enn 100 land over hele verden. Det viktigste unntaket er språk som skrives fra høyre til venstre, slik som hebraisk og arabisk. Dette er en teknisk begrensning i Flash 9 som vil bli fikset når Flash 10 får større markedsandel de neste månedene.
  • Maler for alle: Vi har nå mer enn 90 maler som kan tilpasses. Mange av disse har vært omtalt i denne bloggen, med utforminger for lokale høytider og sesonger over hele verden, bestemte bransjer som varehandel og finans, rich media og video, og fullt tilpassede «universalmaler» som du kan bruke kreativt. Vi har også lansert flere andre maler som krever kun tekst og ingen bilder, et populært alternativ for mange annonsører som ikke har bilder tilgjengelig.
De siste oppdateringene:
  • Valg av skrift: Det er nå mulig å velge mellom flere ulike skrifttyper for hver av tekstlinjene. Vi identifiserer automatisk en passende skrift ut fra tegnene du skriver inn, også for ikke-latinske tegn. Dermed blir det lettere å lage annonser som følger retningslinjene for varemerker, og som skiller seg ut i mengden.
  • Nye maler: Hvis du ikke har sett på Display Ad Builder-galleriet de siste ukene, har du sannsynligvis gått glipp av minst 40 av de nyeste malene. Vi har maler for farsdag og sommersesongen, nye utforminger for reiseliv, underholdning, finans og varehandel, og flere maler for rich media, som ble kunngjort nylig.
Kommer snart:
  • Flere maler: Vi arbeider med en rekke andre tilpassede maler, fra generelle «universalmaler» til maler for bestemte sesonger og bransjer. Vi kommer også med nyskapende rich media og videobaserte maler de neste månedene.
  • Endringer i videoannonser: Klikk-og-spill-malen for videoannonser som vi lanserte for noen uker siden, vil snart bli standardgrensesnittet for oppretting av slike annonser i AdWords. Vi faser ut det eksisterende grensesnittet som man fikk tilgang til ved å klikke på Videoannonser som et alternativt annonseformat. Alle brukere av klikk-og-spill videoannonser vil bli individuelt varslet om eventuelle følger av denne endringen i løpet av de nærmeste ukene. Vi skal også oppdatere brukerstøtten for å gjenspeile endringer i rapporteringen for disse annonsene, blant annet at avspillingsfrekvensen vil bli oppgitt i interaksjonsstatistikken for videoannonser.