I våre tidligere innlegg i denne serien har vi gitt eksempler på gratis verktøy Google tilbyr. For de fleste selskaper er imidlertid betalt annonsering en viktig del av deres markedsføringsstrategi på internett.

Av den grunn vil vi vie våre neste tips til vårt kjerneprodukt for annonsering på nett: AdWords.

Søk med ord som er relatert til dine produkter eller tjenester på Google.no, eller bruk Annonsediagnoseverktøyet for å se hvordan dine konkurrenter vises i forhold til deg.

Du kan også forsøke å identifisere punkter som skiller deg fra andre, det kan være seg fri levering, organiske varer, etc.

Du bør lage en tiltalende annonsetekst som beskriver dine produkter eller tjenester. Dette kan være utfordrende å få til på tre linjer, og vi vil derfor dele noen tips med deg.

  • Bruk handlingsfremmende uttrykk som "bestill nå", "kjøp i dag", etc
  • Bruk dine mest dekkende søkeord i annonseteksten; ord som er assosiert med brukerens søk vil vises med fet skrift i annonseteksten.
  • Opprett flere annonsevarianter. Annonsen som presterer best (den med best klikkfrekvens, CTR) vil etterhvert bli vist oftere av systemet enn dem med lavere CTR.

Dersom du vil lese mer om hvordan du kan optimalisere dine annonsetekster anbefaler vi at du leser mer her.