Det grunnleggende i AdWords, som bud, budsjetter og kvalitetspoeng har ikke endret seg i det nye grensesnittet. Av og til kan det imidlertid hende at du tenker: «Hvor er dette blitt av?» Her er noen tips for å hjelpe deg med å forsette der du slapp i det forrige AdWords-grensesnittet.

Søk i mine kampanjer

I det forrige grensesnittet kunne du søke i kampanjene med et søkefelt øverst i hjørnet i kontoen. I det nye grensesnittet har vi erstattet denne funksjonen med tekstfiltre. Nå kan du søke etter annonser eller søkeord i kontoen ved å angi et tekstfilter. For søk du kjører ofte, kan du lagre filtret for å ha enkel tilgang til det hele tiden. Med filtre kan du gjøre mer enn bare å søke, og du kan lese gjennom vårt tidligere innlegg for å få vite mer om hvordan filtre kan hjelpe deg med å sikte deg inn på dataene du er interessert i å se.

Destinasjonsadresser på søkeordnivå

Hvis du vil redigere destinasjonsadressen for individuelle søkeord, kan du gjøre dette ved å klikke på avmerkingsboksen ved siden av søkeordet du vil redigere. Deretter klikker du på "Rediger" øverst i tabellen. Da åpnes alle søkeordfeltene for redigering, inkludert destinasjonsadressen. Hvis du vil se destinasjonsadressene i Søkeord-fanen hele tiden, kan du gjøre dette ved å tilpasse kolonnene. Hvis du tilpasser kolonnene, kan du også finne flere beregninger som kvalitetspoeng, som kan være interessant å se på og legge til i tabellen.

Negative søkeord

I det forrige grensesnittet opprettet du negative søkeord ved å legge inn et minustegn (-) foran dem. Du kunne for eksempel legge til "-gratis" hvis du ikke ville at annonsene skulle vises for søk som inneholdt ordet "gratis". Negative søkeord var også blandet sammen med de vanlige søkeordene i den generelle søkeordlisten. I det nye grensesnittet har negative søkeord sin egen plassering. Du finner de negative søkeordene under de vanlige søkeordene under fanen Søkeord. Du kan også vise negative søkeord ved siden av hverandre på kampanje- og annonsegruppenivå.

Google Analytics og nettstedoptimereren

Hvor ble det av fanen Analytics? Hvis du leter etter Google Analytics eller Nettstedoptimereren, finner du dem nå under fanen "Rapportering" øverst i kontoen.

Har du andre spørsmål?

Hvis du vil ha en sammenligning av hvordan du utfører vanlige oppgaver i det nye grensenittet, kan du gå til siden Hva er endret på nettstedet for det nye grensesnittet.