I dag annonserer vi vår nye DoubleClick Ad Exchange. Dette er en markedsplass for kjøp og salg av annonseplass. Kjøpere i Ad Exchange vil typisk være annonsenettverk og nettverk administrert av byråer med egne teknologier for annonsevisning og optimalisering, mens selgere vil være større utgivere.

Vi er glade for å kunngjøre at sider i Ad Exchange vil være tilgjengelig for deg å annonsere på, som en del av Googles innholdsnettverk, via AdWords-grensesnittet. Disse nettstedene blir gjort tilgjengelig for deg hvis Ad Exchange utgivere velger å tillate AdWords-annonsører å konkurrere om plassene de har tilgjengelige, og hvis innholdet oppfyller alle retningslinjene for AdSense.

Så når du bruker kontekstuell målretting i Googles innholdsnettverk vil annonsene dine nå være kvalifisert til å vises på flere sider av høy kvalitet innenfor disse Ad Exchange-nettstedene. Du kan fortsatt bruke alle AdWords-innstillinger for målretting, budgivning, formater, rapportering og kontrollering for innholdsnettverket du allerede er kjent med, men nå kan du få tilgang til flere sider av høy kvalitet. Vær oppmerksom på denne endringen ikke påvirker dine søkekampanjer.

Du kan lære mer om hvordan DoubleClick Ad Exchange fungerer i AdWords Hjelp. Vær oppmerksom på at denne siden forløpig kun er tilgjengelig på engelsk.