I dagens torsdagsinnlegg om det nye grensesnittet vil vi ta for oss noen av de vanligste spørsmålene fra dere.

Hvordan sletter jeg søkeord?

Hvis du vil slette et søkeord, merker du avmerkingsboksen ved siden av det, og deretter klikker du på menyen "Endre status" øverst i tabellen. Der finner du alternativet for å slette.

Annonsen min venter på evaluering. Hva betyr dette?

En annonse med statusen "Venter på evaluering" kan publiseres på Google-søkesider, men den vil ikke publiseres hos søkepartnere eller på plasseringer i innholdsnettverket før den er vurdert og godkjent. Hver gang du sender inn nye annonser eller utfører endringer i eksisterende annonser, sendes de automatisk inn til evaluering. I det forrige grensesnittet ble annonser evaluert og godkjent på samme måte, men denne informasjonen var ikke synlig for deg som bruker.

Hvor finner jeg redigering i regneark?

Redigering i regneark er bare tilgjengelig på annonsegruppenivå. Hvis du vil gå til regnearkmodus, går du til fanen Søkeord i hvilken som helst annonsegruppe, deretter velger du "Redigering i regneark" i menyen "Flere handlinger".

Hva er forskjellen på én per klikk- og mange per klikk-konverteringer?

Beregningen som tidligere het konverteringer i det forrige AdWords-grensesnittet heter nå "Én per klikk-konverteringer" i det nye grensesnittet. Her måles antall unike klikk på annonsen som fører til konverteringer. Hvis du for eksempel måler salg og ett annonseklikk fører til tre ulike transaksjoner, blir bare ett klikk per-konvertering talt.

Til forskjell fra dette teller mange per klikk-konverteringer alle konverteringer som skjer etter et klikk på annonsen din. I eksempelet over telles tre mange per klikk-konverteringer fordi tre ulike transaksjoner skjedde etter klikket på annonsen.

Du kan finne ut mer om forskjellen på én per klikk- og mange per klikk-konverteringer.

Hvordan viser jeg destinasjonsadresser for søkeord?

Du kan enkelt vise destinasjonsadressen for søkeordene Tilpass kolonner. Under fanen Søkeord klikker du på "Filter og visninger" og velger "Tilpass kolonner". Derfra kan du slå på kolonnen for destinasjonsadresse, samt andre beregninger for søkeordene.

Hvor er innstillingene for annonseplanlegging, hyppighetsbegrensning, annonserotasjoner osv.?

På fanen Innstillinger i dine kampanjer finnes det et alternativ som heter Avanserte innstillinger. Under valgt budtype og budsjett vil du for eksempel finne en avansert del for foretrukket plassering og leveringsmåte. Helt nederst på siden finner du noen flere avanserte innstillinger, f.eks. annonseplanlegging, innstillinger for annonserotasjon og hyppighetsbegrensning. Vi har laget innstillingssiden på denne måten for å sørge for at det er enkelt for deg å se gjennom det grunnleggende i kampanjen, samtidig som vi gir deg alternativet om å utforske mer avanserte konfigurasjoner.