I juli kunngjorde vi beta-testing i USA for fanen Muligheter, en funksjon i AdWords-kontoen du kan bruke til å finne ytterligere kostnadseffektiv trafikk for søkekampanjene dine.

I dag har vi begynt å utvide beta-testingen globalt til flere kontoer. Vi vil frigi beta-versjonen av fanen Muligheter til alle kontoer i løpet av de neste virkedagene.

Nå som vi går inn i en større beta-utgivelse, vil vi gjerne svare på noen spørsmål vi fikk under den innledende testen:

Når skal jeg bruke fanen Muligheter?

Du kan se på fanen Muligheter som en hjemmeside for optimalisering av deres AdWords-konto. Du kan bruke fanen til å få en rask oversikt over Googles tilpassede søkeordforslag og budsjettforslag for dine kampanjer og annonsegrupper, og sammenligne den relative virkningen før du gjør endringer. Hvis du vil øke søkeorddekningen for et bestemt produkt eller få annonsene dine vist oftere for de eksisterende søkeordene, er fanen Muligheter et godt utgangspunkt.

Vi oppdaterer ofte listen over forslag, så selv om du har brukt fanen Muligheter tidligere, kan det være lurt å sjekke med noen ukers mellomrom om søkeord- eller budsjettforslagene er endret.

Hvor ble det av AdWords-verktøyet?

Det eksisterende AdWords-verktøyet er fortsatt tilgjengelig med beta-versjonen av fanen Muligheter, men det er flyttet. Hvis du er med i beta-programmet for Muligheter, har du ikke lenger fanen Verktøy. I stedet kan du få tilgang til AdWords-verktøyet ved å klikke på fanen Muligheter og rulle ned i menyen på siden. Noe av AdWords-verktøyet finnes under listen over forslag etter kampanje.

Hvis du vil se den fullstendige listen over tilgjengelig verktøy, kan du klikke koblingen Mer verktøy nederst på listen.

Hvilke optimeringsverktøy vil jeg se i fremtiden?

Denne første beta-versjonen av fanen Muligheter er bare utgangspunktet for et større sett av optimaliseringsverktøy vi håper å kunne tilby i fremtiden. De neste månedene kan du vente flere endringer i fanen som vil gi deg mer innsikt i søkemarkedsføring og mer data for å beregne virkningen av nye forslag.

Fanen Muligheter skal bli et sted du kan besøke når du vil ha nye forslag til å øke annonsedekningen på relevante søketermer, få flere klikk i de mest lønnsomme kampanjene dine, eller rett og slett øke den totale avkastningen.

Beta-versjonen av fanen Muligheter vil bli tilgjengelig for alle globale annonsører i løpet av de neste ukene, og vi vil arbeide kontinuerlig med nye forbedringer av fanen.