Har du noen gang tenkt over hvordan du kan få mer ut av dine innholdskampanjer? I denne ukens innlegg tilbyr vi dere en mal som kan hjelpe deg med å strukturere kontekstuelt målrettede kampanjer.

Malen inneholder tips om hvordan du kan maksimere avkastningen du får ved å annonsere på innholdsnettverket. Denne kampanjen er midlertidig stoppet og vil ikke akkumulere kostnader i din AdWords-konto.

Vi anbefaler at du ikke aktiverer kampanjen, men snarere bruker den som utgangspunkt når du oppretter egne innholdskampanjer med dine produkter eller tjenester og innstillinger

Du kan laste opp malen ved å følge instruksjonene under:

1. Last ned CSV-filen med malen her.


2. Importer CSV-filen til din AdWords-konto med AdWords Editor (gratis Google software). Dersom du ikke har installert AdWords Editor enda kan du laste den ned her. For ytterligere informasjon om Editor kan vi anbefale dere å se denne videoen som forklarer verktøyet.

Etter å ha åpnet din konto i AdWords Editor gjør du det følgende:

A. Velg "Fil" » "Importer CSV"

B. Velg filen du vil lastet ned (content_template_no.csv).

C. Klikk "Open" og deretter "Importer".

D. Øverst på siden vil du se valgmuligheten "Behold foreslåtte endringer". Klikk på denne.

E. Du skal nå kunne se kampanjen "Innholdsnettverk Eksempel Egypt Reise Norwegian" i Editor. Ved å klikke på denne kampanjen og velge "Legg inn endringer i de valgte kampanjene" vil du få eksempelkampanjen eksportert til din AdWords-konto.

Merk: Funksjonen "Importer CSV" er kun tilgjengelig i versjon 7.5.1 og nyere


3. Malen med eksempelkampanjen er midlertidig stoppet, og CPC er satt til NOK 0,01. For å kunne få best mulig resultat anbefaler vi at du ser videoen under som viser bruk av malen.





Vi er interessert i deres tilbakemelding angående denne eksempelkampanjen. Dersom du har kommentarer eller spørsmål kan du gjerne skrive dem i en kommentar ved å klikke på koblingen "kommentarer" under innlegget.