Med Googles innholdsnettverk, velkjente målrettingsteknologi og annonseringsverktøy kan du nå millioner av nettbrukere i Googles enorme nettverk av gode nettsteder.

Om du ønsker mer informasjon om Googles innholdsnettverk, vennligst besøk denne siden.

Vil du ha mest mulig igjen for markedsføringsbudsjettet, følger du disse enkle retningslinjene for å opprette og administrere vellykkede kampanjer i innholdsnettverket.

Bygg et solid fundament: Få en vellykket kampanje fra starten av

  • Velg riktig målrettingsalternativ for å nå kampanjemålene: Nå direkteresponsorienterte mål ved hjelp av innholdsmålretting med søkeord gruppert etter tema. Hvis du har mål som er orientert mot merkevarebygging, bruker du plasseringsmålretting for å nå bestemte domener og sider.
  • Få bedre kontroll med separate kampanjer: Administrer søke- og innholdskampanjer enkeltvis for å tilpasse innholdssøkeord, plasseringer, bud og budsjetter. Dette gir deg fleksibiliteten du trenger for å prøve ut innholdsstrategier uten å påvirke resultatene til søkekampanjen.
  • Mål og spor konverteringer: Konfigurer Googles konverteringssporing for hele kontoen, medregnet innholdskampanjene. Ved hjelp av konverteringssporing kan du måle kostnaden per kjøp (CPA) for hver annonsegruppe og plassering, noe som gir deg et bedre grunnlag for å ta optimaliseringsavgjørelser. Du kan også opprette mer enn ett konverteringsmål slik at du for eksempel kan spore hvilke annonser som fører til flest nye abonnementer på nyhetsbrev, og hvilke som fører til flest salg.

Gi brukeren en hjelpende hånd: Gjør det enkelt å svare på tilbudet

  • Overbevisende annonser er handlingsfremmende: Fang oppmerksomheten til potensielle kunder ved å fremheve unike salgsargumenter og tilbud med engasjerende og beskrivende annonsetekster. Ta med handlingsfremmende uttrykk i annonsen for å sikre at potensielle kunder handler slik du ønsker, etter at de har klikket på den.
  • Sørg for at destinasjonsadressene stemmer med det som annonsen reklamerer for: Gi potensielle kunder en sømløs og engasjerende opplevelse ved å koble annonsen til en destinasjonsside som er direkte relatert til tilbudet eller produktet som omtales i annonsen.
  • Fjern distraksjoner og rydd veien for konverteringer: Sørg for at det er enkelt for brukerne å finne produktet eller tilbudet som omtales i annonsen. Plasser den handlingsfremmende knappen på øverste halvdel av destinasjonssiden, eller med andre ord på den synlige delen av nettsiden, der den er lett å se.

Spor, juster og rensk opp: Overvåk resultatene og juster etter hvert

  • Vurder resultatene på plasseringsnivå: Ved hjelp av fanen Nettverk i kontoen eller en rapport om plasseringsresultat (PPR) kan du se hvor annonsene vises. Bruk mer tid på å vurdere nettstedene du bruker mesteparten av budsjettet på.
  • Få større rekkevidde ved å kopiere det som gir gode resultater: Identifiser hvor annonsene gir gode resultater. Deretter oppretter du lignende annonsegrupper og målretter mot relaterte plasseringer for å nå flere brukere med høyt potensial i innholdsnettverket.
  • Finjuster annonsegrupper for å forbedre avkastningen: Få bedre resultater ved å redusere budene for plasseringer med dårlige resultater, ekskludere uønskede plasseringer og avgrense målrettingen ved å legge til negative søkeord.
  • Automatisk optimalisering med konverteringsoptimereren: Konverteringsoptimereren er et gratisverktøy som automatisk administrerer budene slik at de skal føre til flest mulig konverteringer til eller under din høyeste CPA. Ta i bruk konverteringssporing for å få fullt utbytte av den brukervennlige konverteringsoptimereren.