Dette er en spennende tid for mobile enheter. I løpet av det siste året har forbrukere begynt å bruke mobilenhetene mer til å gå på Internett. De utfører søk, blar gjennom innhold, ser på videoer og kommuniserer med ulike applikasjoner. Analytikere forventer at Internett-bruk på mobilenheter kommer til å øke enda raskere enn det gjorde for stasjonære datamaskiner.

Det som er enda mer spennende, er vår nye tilnærming til kjøp av mobiltelefoner (bare tilgjengelig i utvalgte land). Nexus One er et samlingspunkt for mobilteknologi, programmer og Internett. Den er et flott eksempel på hvordan brukere kan få tilgang til informasjon uansett hvor de er og når de trenger den – og alt dette fra en enhet som får plass i lommen.

I de neste månedene vil vi sette av et innlegg til mobilannonsering. Serien vil ta for seg innsikt, nye funksjoner, gode fremgangsmåter og tips for hvordan du kan optimalisere kampanjene med mobilannonser.

Når du begynner å tenke på hvordan mobilannonsering passer inn i planene dine, håper vi at Sats på mobil!- serien kan være en nyttig ressurs, slik at du kan bli opplyst og inspirert.