Nylig kunngjorde vi nye klikk-for-å-ringe telefonnummer for lokale annonser som vises på mobile enheter med fullverdige nettlesere, som iPhone, Android og Palm Pre. Denne uken lanserer vi den samme klikk-for-å-ringe fordelen for nasjonale annonsører via telefonutvidelser. Med telefonutvidelser kan du legge til et telefonnummer som vises når annonsen utløses, uavhengig av brukerens plassering. Telefonnummeret vises som den siste linjen i en annonsetekst i eksisterende eller nye kampanjer. Slik kan kunder kontakte virksomheten din via telefon direkte fra annonsen. Dette kan være spesielt nyttig hvis du har et telefonsenter som håndterer forespørsler fra kunder.

Hvis du vil vise et nasjonalt telefonnummer på mobile enheter med fullverdige nettlesere, følger du disse to trinnene:

1. Konfigurer telefonutvidelser, og legg til virksomhetstelefonnummeret. Kundene kan klikke på nummeret for å ringe til virksomheten din direkte fra annonsen.

(klikk her for å vise bildet i full størrelse)

2. Kontroller at du har valgt å vise annonsene på iPhone-enheter og andre mobile enheter med fullverdige nettlesere, i kampanjeinnstillingene.

(klikk for å vise bildet i full størrelse)


Klikk på knappen Del opp som du finner over statistikktabellen, på fanen Kampanjer, Annonsegrupper eller Søkeord på siden Kampanjer.

Velg Klikktype for å se hvilke klikk som resulterte i besøk på nettstedet eller anrop.

Hvis du vil vite mer, kan du se brukerstøtten for AdWords.

Skrevet av Anna - Inside AdWords teamet