I november lanserte vi Ad Sitelinks for å hjelpe deg med å oppnå enda bedre resultater fra annonser som gir gode resultater. Helt siden da har vi sett annonsører oppnå store inntekter med Ad Sitelinks, noe som har økt klikkfrekvensen deres med mer enn 30 % i gjennomsnitt. I slutten av juni lanserte vi et nytt énlinjers format som gjør at du dra nytte av Ad Sitelinks for enda flere av kampanjene dine, inkludert mer generelle, umerkede kampanjer.
I tillegg gir vi deg også muligheten til å konfigurere Ad Sitelinks for en hvilken som helst kampanje. Dette betyr at du ikke trenger å vente på at kampanjene dine skal være forhåndskvalifisert før du konfigurerer Ad Sitelinks.



Når en brukers søk samsvarer med et søkeord i den Ad Sitelinks-aktiverte kampanjen, vil Google automatisk fastslå om annonsen din er kvalifisert for å vise Ad Sitelinks, og om tolinjers- eller énlinjersformatet skal vises basert på kvaliteten på denne annonsen. Annonser som i øyeblikket kvalifiserer for tolinjersformatet, vil ikke påvirkes av at det nye énlinjersformatet legges til.

Du bør huske at Ad Sitelinks er en utvidelse på kampanjenivå, slik at koblingene du oppretter, skal være relevante for alle annonser i denne kampanjen.

Du vil få muligheten til å konfigurere Ad Sitelinks på fanen Kampanjeinnstillinger. Det vil vises som Vis flere koblinger til mitt nettsted under Annonseutvidelser.

Hvis du vil ha mer informasjon om Ad Sitelinks, kan du lese våre vanlige spørsmål i brukerstøtten.
Innlegg av Dan Friedman, Inside AdWords


Post content