Tidligere i år lanserte vi klikk for å ringe-adressetillegg for søkeannonser som vises på mobile enheter med komplette nettlesere. I dag er vi glade for å kunngjøre flere måter adressetillegg kan brukes på for å kommunisere med lokale brukere på farten, enten de bruker telefonene til å surfe på mobilnettet eller til å bruke favorittmobilprogrammene.

Mange mobilbrukere bruker kart til å finne en virksomhet og få veibeskrivelser på telefonen. Sammen med adressetillegg kan du nå vise virksomhetsplasseringen og telefonnummeret på en utvidbar kartannonse som kan vises på mobilnettsteder og -programmer i Google Displaynettverket. Annonsen vises som en bannertekstannonse med et virksomhetsikon som utvides for å vise virksomhetsplasseringen på et Google-kart sammen med reklamen, klikk for å ringe-telefonnummeret og muligheten til å få veibeskrivelser. Siden annonser kan vises basert på hvor brukeren befinner seg, vil dessuten en potensiell kunde se telefonnummeret og kartet for virksomhetssteder som ligger nærmest dem. Ved å gi mobilbrukere flere alternativer for å kommunisere med virksomheten, kan du øke trafikken til butikken din, besøk på nettstedet ditt eller anrop til virksomheten.



Med dette nye annonseformatet kan du utvide annonseringskampanjene til å nå engasjerte mobilbrukere med relevant lokal informasjon når de bruker favorittprogrammene eller nettstedene til å sjekke været, lese nyhetene, spille spill eller gjøre andre ting på nettet. Annonsering med adressetillegg på mobile enheter er også nyttig fordi du bare belastes når en bruker klikker for å ringe virksomheten eller klikker for å besøke nettstedet. Du belastes ikke når brukere klikker for å utvide kartet for å få veibeskrivelser. Et klikk som lar brukeren ringe virksomheten, vil koste det samme som et klikk som tar brukeren til nettstedet.


Startveiledning for adressetillegg for mobilprogrammer og -nettsteder

Kom i gang med adressetillegg med den utvidbare kartfunksjonen for mobilprogrammer og -nettsteder ved å følge disse enkle trinnene:

1. Kontroller at kampanjene er meldt på Displaynettverket. Vi anbefaler at du oppretter separate klikk for å ringe-adressetilleggskampanjer for Søke og Displaynettverket.



2. Konfigurer adressetillegg og legg til virksomhetstelefonnummeret og adressen. Sørg også for at du laster opp virksomhetslogoen eller velger fra settet med ikoner som er tilgjengelige. Standardikonet vil vises hvis det ikke velges noe.




3. Kontroller at du har valgt å vise annonsene på iPhone-enheter og andre mobile enheter med komplette nettlesere.



Det var det. Du behøver ikke programmeringskunnskaper for å opprette kartet, vi genererer det automatisk for deg basert på stedet virksomheten ligger.