Sent i fjor lanserte vi en betaversjon av det oppdaterte søkeordverktøyet, som gav deg økt funksjonalitet og en mer strømlinjeformet metode for identifisering av nye søkeord for kontoen.

Vi kunngjorde nylig vår plan om å gå permanent over til dette oppdaterte søkeordverktøyet, og nå nærmer den endelige overgangen seg.

De neste ukene vil du fremdeles kunne bytte mellom den forrige versjonen og den oppdaterte versjonen av søkeordverktøyet etter behov. Deretter fjerner vi koblingen til det forrige grensesnittet, og du vil bare få tilgang til det oppdaterte søkeordverktøyet. Vi gir beskjed når overgangen er fullført og det oppdaterte søkeordverktøyet er ferdig med betaperioden (og ikke lenger har «oppdatert» i navnet).

Det oppdaterte søkeordverktøyet har flere fordeler i forhold til det forrige verktøyet:

  • Fleksible søkealternativer: Søk med en valgfri kombinasjon av søkeord, nettsted/nettadresse og kategori (der det er tilgjengelig), og få ett enkelt sett med resultater
  • Enkel søkeordavgrensning: Filtrer resultater etter ord eller søkeordsamsvartype
  • Avanserte alternativer: Vis statistikk for mobilsøk og bruk datafiltre basert på lokale søk, søk og annonseandel og mer til
  • Legg til negative søkeord: Nå kan du enkelt legge til søkeordforslag som negative søkeord direkte fra listen med søkeordforslag.  Bare klikk på et søkeord og velg og lagre det negative søkeordet ved hjelp av rullegardinmenyen. 




Vi vil fortsette med å forbedre det oppdaterte søkeordverktøyet for å gjøre det enda nyttigere for deg. Hvis du ikke har gjort det allerede, kan du prøve det ut, for å dra fordel av det nye utseendet og de nye funksjonene. Hvis du har behov for det, kan du alltid få tilgang til verktøyet uten å logge deg på AdWords. De beste resultatene får du imidlertid hvis du går til verktøyet fra kontoen. Bare klikk på koblingen Søkeordverktøy i fanen Muligheter.  Hvis du vil ha detaljert informasjon om hvordan du får tilgang til og bruker verktøyet, kan du besøke brukerstøtten for AdWords.




Post content