I dag er vi glade for å kunngjøre lanseringen av Mobile Ad Sitelinks, et søkeannonseformat som viser ekstra koblinger til innhold som finnes langt inne på et nettsted. A Sitelinks er tilgjengelig globalt på høyteknologiske mobile enheter, og er en enkel metode for å gi kundene flere destinasjonssidealternativer for et nettsted.

Ad Sitelinks på mobilenheter fungerer omtrent som Ad Sitelinks på datamaskiner. For tiden vil bare tolinjers nettstedkoblinger vises på mobilenheter, med én nettstedkobling på hver linje. Eksemplet nedenfor viser en mobilannonse fra Oakley, Inc med to koblinger, som leder brukerne til områdene Tilpassede produkter og Solbriller på selskapets nettsted.


Desktop Ad Sitelinks har vært et nyttig verktøy for annonsører, med en gjennomsnittlig økning på mer enn 30 % i klikkfrekvenser. Ettersom mange nettsteder ennå ikke er optimalisert for visning på mobilenheter, kan det være vanskeligere å navigere på dem for å finne informasjon. Derfor forventer vi at Mobile Ad Sitelinks vil være like effektivt eller sågar mer effektivt på mobilenheter ettersom fordelen ved å dypkoble og lede brukerne lenger ned i konverteringstrakten blir enda mer verdifull. Mobile Ad Sitelinks hjelper til med å lede brukerne direkte til det spesifikke innholdet de leter etter, slik at de kan finne informasjon og utføre transaksjoner raskere.

Vi arbeider kontinuerlig for å videreføre vår erfaring med PC-basert annonsering til mobilnettet, og det er derfor enkelt å komme i gang med Ad Sitelinks. Hvis du har aktivert Ad Sitelinks på datamaskinen, vil dine annonser automatisk vises på mobiltelefoner – forutsatt at kampanjene er konfigurert for å kjøre på iPhone og andre mobilenheter med fullverdige nettlesere.

Hvis du ønsker mer informasjon om Mobile Ad Sitelinks, besøker du brukerstøtten for AdWords.

Skrevet av: Chrix Finne - produktansvarlig for Googles mobilannonser og Jonas - Inside AdWords teamet