I dag lanserer vi to verktøy som gjør det lettere å få gode resultater med visningskampanjene: visningskampanjeoptimereren og verktøyet for innholdsmålretting*.

Som vi har sagt tidligere*, arbeider vi hele tiden for å gjøre det lettere for deg å få resultater fra visningsannonsene, slik at du får mest mulig ut av kampanjene. Men ettersom brukere i stadig større grad bruker tiden sin på flere nettsteder, blir visningsannonsering stadig mer utfordrende. Bare i fjor ble det opprettet 47 millioner nye nettsteder. Da kan det være nyttig med innholdsmålrettingGoogle displaynettverk* som automatisk viser annonsene dine til brukere på nettsteder som er relevant for produktene dine. Men det kan fremdeles være svært arbeidskrevende å utarbeide og administrere kampanjene.

Med disse to verktøyene kan du nemlig spare verdifull tid og arbeid, samtidig som du får best mulige resultater fra visningskampanjene.

Visningskampanjeoptimereren. Dette verktøyet optimaliserer automatisk både målretting og budgivning for kampanjene dine i displaynettverket, og målet er å øke andelen konverteringer samtidig som du når annonseringsmålene dine. Du gir oss bare mål-CPA, reklamer og budsjett, så tar visningskampanjeoptimereren over arbeidet slik at annonsene dine automatisk vises på de riktige stedene. Den holder oversikt over kampanjeresultatene og justerer målrettingen og budgivning direkte. Kampanjene dine holdes hele tiden optimalisert, siden verktøyet «lærer» og gjør mer av det som fungerer, og mindre av det som ikke fungerer.

Visningskampanjeoptimereren er nå tilgjengelig over hele verden for større kampanjer som kjører i Google displaynettverk.

Verktøy for innholdsmålretting. Mens visningskampanjeoptimereren er en automatisert løsning som gjør alt grovarbeidet for deg, hjelper verktøyet for innholdsmålretting deg å utarbeide dine egne visningskampanjer på en mer effektiv måte. Dette verktøyet er ideelt for annonsører som foretrekker å holde oversikten og kontrollen over målrettingen og budgivningen for kampanjene sine. Verktøyet for innholdsmålretting utarbeider søkeordlister med strengt avgrensede temaer for visningskampanjene dine, og disse brukes til å innholdsmålrette annonsene. Søkeordlister med strengt avgrensede temaer er selve grunnlaget for effektiv innholdsmålretting. Med dette verktøyet kan du lage hundrevis av annonsegrupper på få minutter, slik at du kan skalere kampanjeresultatene samtidig som du sikrer nøyaktig målretting og beholder kontroll over kampanjen.

Hvis du for eksempel selger yogautstyr, ville du vanligvis utarbeidet separate annonsegrupper for hver av produktseriene, som yogamatter, yogaklær, yogautstyr osv. Nå kan du legge inn hver produktkategori, som «yogamatter», i verktøyet for innholdsmålretting, slik at dette genererer enda mer spesifikke annonsegrupper, som «designeryogamatter», «tykke yogamatter», «yogamatter med trykk på» osv. Dette er ekstra annonsegrupper som kan generere mer trafikk og flere salg, men som du ikke nødvendigvis ville tenkt på å lage når du utarbeidet kampanjene manuelt.

Denne uken begynner vi den trinnvise lanseringen av verktøyet for innholdsmålretting, og vi kommer til å gjøre verktøyet tilgjengelig for flere annonsører i løpet av de neste ukene og månedene.

Enten du er ute etter en effektiv måte å administrere visningskampanjene på eller du ser etter en mer robust, automatisert løsning, mener vi at disse verktøyene vil gjøre det lettere for deg å få bedre resultater i stort format for kampanjene dine i Google displaynettverk.

* Vær oppmerksom på at denne informasjonen kun er tilgjengelig på engelsk for tiden.

Skrevet av Woojin Kim - Product Manager, Shaun Seo - Product Manager og Jonas - Inside AdWords teamet