Du husker kanskje at vi i september kunngjorde lanseringen av den første AdWords Train &
Gain-konkurransen. I dag har vi gleden av å annonsere de 15 finalistene fra hele verden, og én vinner av hovedpremien.



Meningen med Train & Gain-konkurransen var at den skulle hjelpe brukerne med å få mest mulig ut av AdWords ved å tilby et fireukersprogram fullpakket med tips og råd. Mange av dere tok utfordringen og imponerte oss med de flotte resultatene dere oppnådde på så kort tid. Vi har nå vurdert alle bidrag, og det er en fornøyelse å kunngjøre hovedvinneren ...

Dan Hulse og Elliot Trotter fra Terra Organics i Washington, USA, har vunnet en reise for seg selv og en kollega til Sydney, Australia for å møte AdWords-eksperter i vår Sydney-avdeling og få oppleve YouTube Symphony Orchestra i operahuset i Sydney i mars 2011. Gratulerer Dan og Elliot!

I tillegg til at Terra Organics fulgte de obligatoriske trinnene hver uke under konkurransen, viste de også gjennom sitt bidrag hvordan Train & Gain-konkurransen påvirket virksomheten deres:


“We started using Google AdWords for our small Organic Produce Home Delivery Service about a year ago. While we saw some great gains, we knew we weren't using it to its full potential and weren't sure how best to budget our ads for the most efficiency. Google's Train & Gain helped us to refine our AdWords knowledge and get more out of our dollar. We learned how to maximize our Cost Per Click, use better (and negative) keywords and track our progress using Google Analytics.


Since starting the Train & Gain program, we've already seen dramatic improvements in the consistency of performance with our advertisements. We're able to work within our budget to get better results and turn more people on to our local farm CSA (community supported agriculture) and produce boxes.


In order to track just how much Google's Train & Gain impacted us, we videotaped our progress week by week and put together a YouTube video so you could gain a better understanding of who we are and how Train and Gain helped us.”



Vi vil også gratulere våre 15 regionale vinnere, som med sine kreative bidrag viste hvordan Train & Gain-tipsene påvirket AdWords-kontoene deres og virksomhetene deres generelt. Hver av disse finalistene vinner en HTC Desire Android-telefon.

Vinnere fra Amerika:
Adrian Rodriguez, Fright Night Scream Park, California, USA
Elliot Trotter, Terra Organics, Washington, USA (storvinnare)
Ivan Hsieh, EMlab P&K, California, USA
Judy Weiss, Valstar Printers, Minnesota, USA
Shane Dorney, Dorney Security, Texas, USA



Vinnere fra Europa, Midtøsten og Afrika:
David Morgan, Easy Read, Oxford, England
Debby Appleby, SCL Water, Devon, England
Emily Allan, Peppermint Pix, KZN, Sør-Afrika
Pierre Hun, Utility Exchange Online, Derby, England
Ross Berntsen, Fire Personnel, Kent, England



Vinnere fra Japan og stillehavslandene i Asia:
Biplab Kumar, NK Realtors, Kolkata, India
Jason Xa, Benjamin’s Crafts, Inglewood, Australia
Rattana Areerob, Phuket Villa Rentals, Phuket, Thailand
Raymond Mellick, Temporary Tattoos Guru, Collingwood, Australia
Tapas Ranjan Behera, The Navadoya Club, Orissa, India



Du finner mer informasjon om Train & Gain-vinnerne på nettstedet vårt, samt konkurransereglene. Hvis du ikke har deltatt i Train & Gain-konkurransen i denne omgang, og du ønsker å få mer informasjon om hvordan du forbedrer AdWords-kontoen din, kan du gå til nettstedet AdWords-senteret for små virksomheter i dag.

Vi vil få gratulere alle vinnerne én gang til!

Skrevet av Faustina Clifford, AdWords Train & Gain-gruppen.