Vi har jobbet hardt for å gjøre visningsannonsering tilgjengelig for alle på Google displaynettverk, uansett størrelse eller budsjett.  I 2008 lanserte vi visningsannonsebyggeren for å hjelpe deg med å designe visningsannonser i løpet av få minutter og helt kostnadsfritt.

Visningsannonsebyggeren har nå blitt forbedret ytterligere, slik at du enklere kan nå alle markedsføringsmålene du har satt deg, enten det gjelder å øke antallet konverteringer eller styrke merkevaren.

Bruk massekopiering og -redigering for å administrere hundrevis av annonser raskt og enkelt
Den nyeste versjonen av AdWords Editor gir deg mulighet til å kopiere annonser du har laget med visningsannonsebyggeren og spre dem utover flere kampanjer. Samtidig kan du foreta grunnleggende masseredinger av for eksempel navn, destinasjons- og visningsadresser samt annonsestatuser. Støtten for AdWords Editor gjør at du raskt kan lage tilpassede reklamer for hver annonsegruppe. En annonse som viser treningstips, kan for eksempel tilpasses slik at brukere i bestemte byer i tillegg blir informert om det lokale maratonløpet.

Hvis du allerede bruker AdWords Editor, blir du automatisk bedt om å oppgradere. Følg instruksjonene for å beholde endringer som ikke er lagt inn. Hvis du ikke bruker AdWords Editor, kan du besøke nettstedet vårt for å lese mer om og laste ned dette programmet.

Øk deltakelsen ved hjelp av sosiale og utvidbare maler
Visningsannonsebyggeren tilbyr nye sosiale og utvidbare maler som har til mål å engasjere brukerne og hjelpe deg med å bygge opp merkevaren.  Vi tester ut sosiale maler, innbefattet dine nyeste tweets fra Twitter-kontoen, i reklamen.  Sosiale maler er veldig praktisk hvis du ønsker å kjøre spesialkampanjer som endres fra dag til dag. Du kan kjøre en ny tweet i stedet for å lage en helt ny reklame. Du kan også bruke sosiale maler for å bygge opp en tilhengergruppe på Twitter.

Vi har i tillegg lansert utvidbare maler som fremmer økt interaksjon med interesserte brukere ved å gi annonsen større plass på siden.  Når en bruker klikker på en utvidbar annonse, blir annonsen dobbelt så bred eller dobbelt så høy, avhengig av formatet.  Kundene våre innenfor spill, detaljhandel og underholdning har hatt stort utbytte av dette nye formatet.

Lag den perfekte annonsen ved å tilpasse malene
Vi tilbyr også tilpasning av maler, slik at du får større fleksibilitet til å skape nøyaktig den annonsen du ønsker.  Du kan nå flytte tekstfeltene og bildene fritt rundt i malen.  Du kan også endre størrelsen på tekstfeltene, slik at du får plass til mer tekst.  Disse nye funksjonene kan kombineres med 180 maler, nesten 100 skrifttyper, og en ubegrenset fargepalett. Mulighetene er uendelige.

Har du aldri prøvd visningsannonsebyggeren?  For å komme i gang med å lage en annonse går du til fanen Annonser i en ny eller eksisterende kampanje i AdWords-kontoen. Klikk derettter på Ny annonse og velg Visningsannonsebygger.

Skrevet av: Kari Wilson - senioransvarlig for produkter og Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet