Hva er det første du ønsker å se når du logger deg på kontoen?  Mange annonsører har sagt til oss at de kunne tenke seg en rask oversikt over kontoresultatene og et sammendrag av eventuelle viktige problemer som må løses.  Så langt er de enige, men på detaljplanet er ønskene mange og varierende. Enkelte annonsører ønsker å kunne identifisere raskt eventuelle søkeord under anslagene for førstesidebud. Noen vil fokusere på resultatene på kampanjenivå før de går nærmere inn på søkeordstatistikken, mens andre foretrekker diagrammer for å få raskt overblikk over større variasjoner i resultatene.  Det kreves med andre ord en fleksibel løsning.

Vi introduserte derfor nylig en ny versjon av fanen Startside for AdWords. Siden viser fortsatt et sammendrag av kontovarsler samt et diagram over kontoresultatene, men den har nå i tillegg blitt enda mer fleksibel, slik at du lettere kan overvåke de delene av kontoen som er viktigst for deg.


Modulene på fanen Startsiden er basert på lagrede filtre du har opprettet på fanen Kampanjer.  Dette gjør at du kan definere nøyaktig hvilke resultater og deler av kontoen du først ønsker å se over når du logger deg på. Vi har allerede lagt til enkelte standardfiltre på fanen Startsiden, men du står helt fritt til å fjerne disse og tilpasse fanen så mye du vil!  De samme modulene blir vist på AdWords for mobil, slik at du enkelt kan følge med på kontoen også mens du er på farten.

Gå til brukerstøtten for å lese mer om disse endringene, og hvordan du får mest mulig ut av fanen Startsiden. Du kan ta en titt på den med en gang ved å klikke på Ny versjon på siden Øyeblikksbilde av konto (kom tilbake senere hvis den ikke blir vist direkte). Husk å fortelle oss hva du synes!

Skrevet av Ali Miller - Business Product Manager og Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet