I Google Online Marketing Challenge konkurrerer studenter i høyere utdanningsinstitusjoner verden rundt om å skape den beste nettbaserte markedsføringskampanjen. Studentlagene får annonsere gratis med Google AdWords til en verdi av US$200, og samarbeider med lokale bedrifter eller ideelle organisasjoner for å skape effektive, nettbaserte markedsføringskampanjer. I 2010 deltok over 12 000 studenter i 60 land.

De som kjenner til konkurransen, vet at premiene definitivt er verdt å kjempe for. For vinnerne på verdensbasis vanker det en tur til Googles hovedkvarter i Mountain View, California, og et møte med Online Marketing Challenge-gruppen. I tillegg blir det plukket ut regionale vinnere. Nytt av året er at vi har lagt til Midtøsten og Afrika som ny region ved siden av Amerika, Europa og stillehavslandene i Asia!

Studentlagene får i år mulighet til å samarbeide med ideelle organisasjoner i tillegg til bedrifter. De som velger ideelle organisasjoner som samarbeidspartnere, er også med å konkurrere om prisen NGO Impact. Premiepengene på henholdsvis $15 000, $10 000 og $5 000 går til den valgte ideelle organisasjonen.

Fortell det videre!  Lærere som vil at studentene deres skal få mulighet til å delta, må registrere seg på nettstedet vårt innen midten av april. Det er derfor viktig at du forteller alle lærere du kjenner om denne unike muligheten. Veiledningen Academic Guide gir lærerne all informasjon de trenger for å avgjøre om Online Marketing Challenge er noe som passer for deres klasser.  Konkurransen er åpen for alle universiteter og alle disipliner verden rundt, og gjelder høyere utdanning på alle nivåer.  Lærere kan registrere seg frem til midten av april. Konkurransen pågår fra 31. januar til 10. juni 2011.  Vinnerne blir annonsert i juli 2011.

Google Online Marketing Challenge er en gyllen mulighet for studentlag, bedrifter og ideelle organisasjoner til å samarbeide for å lære mer om nettbasert annonsering og oppnå resultater som blir husket.  Takk for støtten!


Skrevet av Anne-Christine Polet - Google AdWords