I løpet av de neste ukene lanserer vi bymålretting for AdWords-kampanjer i ytterligere 17 land, slik at det blir enklere å nå frem til flere kunder i lokale markeder. Etter denne utvidelsen vil bymålretting være tilgjengelig for AdWords-annonsører i 34 land.

Følgende land får nye alternativer for bymålretting og regional målretting i AdWords:
Østerrike, Brasil, Kina (kommer snart), Colombia, Tsjekkia, Finland (kommer snart), Ungarn (kommer snart), Malaysia, Mexico, Marokko, New Zealand, Nigeria, Norge, Polen, Sør-Korea, Sveits, Ukraina

Ved hjelp av stedsmålretting kan du skreddersy annonser for bestemte markeder, analysere AdWords-kampanjer etter marked og optimalisere disse kampanjene for å få høyere avkastning. Nå kan du gå ett nivå lavere og optimalisere AdWords-kampanjeresultatene på bynivå. La oss for eksempel si at du har en kjede med klesbutikker i flere byer i Norge. Du har gjennomført en analyse på kampanjenivå og funnet ut at du får flere konverteringer fra storbyer som Oslo og Bergen enn fra grisgrendte områder. Her er noen ting du kan gjøre for å optimalisere AdWords-kampanjen:

1. Kjør en geografisk AdWords-rapport eller en Analytics rapport for å finne ut hvor dine brukere befinner seg og hvor den mest verdifulle trafikken kommer fra.
2. Justér kampanjekonfigurasjonen:
a. Kjør en kampanje målrettet mot de byene som gir best resultat, f.eks. Oslo, og øk budene for søkeordene i denne kampanjen for å få flest mulig annonsevisninger i disse byene.
b. Vurdér å opprette en regionalt, eller nasjonalt, målrettet kampanje med potensielt lavere bud for de samme søkeordene, for å fange opp ekstra trafikk fra andre steder enn byene som gir best resultat.
3. Justér budene tilsvarende for å optimalisere for den høyeste kampanjeavkastningen.

Vi håper at det nye alternativet for bymålretting vil gjøre det enklere for deg å nå frem til lokale kunder. Du kan gå til brukerstøtten hvis du vil lese mer om hvordan du kommer i gang med denne funksjonen.


Skrevet av Aileen Tang - Senior Product Manager og Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet