I del sju i serien for nybegynnere, eller annonsører som bare trenger å få repetert det grunnleggende ved AdWords, skal vi snakke om fordelene med verktøyet for annonseforhåndsvisning, og hvordan du kan bruke det.

Med verktøyet for annonseforhåndsvisning kan du vise annonsene slik de vil se ut på en vanlig side med søkeresultater, uten at det registreres ekstra visninger for annonsene. Hvis du i stedet søker etter annonsene dine direkte i søkenettverket uten å klikke på dem, vil antallet visninger øke, mens antallet klikk ikke endres, og dette kan dermed redusere kvalitetspoengene.

Når du bruker verktøyet for annonseforhåndsvisning, er det viktig å kontrollere at innstillingene i verktøyet er angitt i henhold til kampanjeinnstillingene dine.

Annonsen vil sannsynligvis ikke vises hvis:


Vi håper at disse tipsene vil være nyttige for deg når du annonserer med AdWords. Ikke glem å se begynnerveiledningen for AdWords i brukerstøtten for AdWords hvis du ønsker mer informasjon og veiledning. Du kan også gå til AdWords nettbasert opplæring og vise denne gratis veiledningen om årsaker til at du kanskje ikke ser annonsene dine. Sist, men ikke minst, må du huske å holde utkikk etter neste innlegg i denne bloggserien for nybegynnere.

Skrevet av Kristin Sarstedt og Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet