Eksperimenter er bare så nyttige som resultatene de produserer. Dersom du bruker AdWords kampanjeeksperiment til å kjøre eksperimeter på søkeord, bud, plasseringer, annonsegrupper, annonser, og annet, kan vi glede deg med at det nå er enklere å evaluere resultatene med en ny rapport i AdWords.

ACE-rapporter er nå en av de mange rapportene du kan kjøre på fanen "Kampanjer" (eller gjennom programmeringsgrensesnittet). Når du kjører en rapport oppdelt etter "Eksperiment", vil du se sammenligninger side om side med resultatene på kontroll- og eksperimentdelingene, samt den statistiske betydningen av disse forskjellene med beregninger. Hvis du forstår eksperimentresultatene, kan dette hjelpe deg med å fastslå om du er klar til å godta endringene fullstendig, fjerne dem eller fortsette eksperimentet. Rapporter er også et viktig register for eksperimentresultater, ettersom du ikke vil se tidligere eksperimentdata etter at du har godtatt eller fjernet endringene.


ACE kan gi deg uvurderlige sanntidsdata om hvordan kampanjeendringer påvirker kontoen. Uansett om du finner ut at du må foreta betydelige forbedringer eller om kontoen fungerer helt greit, er alle eksperimenter gode eksperimenter. Hvis du vil vite mer om ACE, kan du se vår videoserie på YouTube eller gå til AdWords brukerstøtten. Hva venter du på? Klar, ferdig, test!

Skrevet av Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet