I dag lanserte vi en ny funksjon i Googles partnersøk som lar annonsører som leter etter kontoadministrasjonshjelp, ta direkte kontakt med sertifiserte partnere ved å fylle ut et skjema. Sertifiserte partnere kan deretter enkelt vurdere og svare på innkommende forespørsler. Vi foretar denne endringen som svar på tilbakemeldinger fra både annonsører og sertifiserte partnere om at de ønsker forbedringer i prosessen med administrasjon av potensielle salg, samt prosessen for kunder med forespørsler.

Da Googles partnersøk ble lansert i april 2009, måtte du gå direkte til partnerens nettsted for å finne kontaktinformasjon hvis du fant en partner du ville samarbeide med.

For å gjøre prosessen for administrasjon av potensielle salg mer effektiv, har vi lagt til en Kontakt oss-knapp på selskapsprofilsiden. Dette gjør det mulig for deg å vurdere og kontakte sertifiserte partnere direkte gjennom partnersøk:



Du vil få tilsendt en bekreftelsesmelding om at forespørselen ble sendt, og den potensielle partneren vil motta et e-postvarsel om at en ny forespørsel er klar for vurdering. De kan deretter vurdere forespørsler i den nye funksjonen for administrasjon av potensielle salg på siden for Google AdWords-sertifiseringsprogram, og derfra kan de velge om de vil følge opp forespørselen.

Hvis en partner velger å ikke arbeide med selskapet ditt, vil du få en melding om det. Hvis dette er tilfellet, anbefaler vi at du kontakter andre partnere. For å øke sannsynligheten for å finne en passende partner for virksomheten din, anbefaler vi at du fyller inn et omtrentlig budsjett. Hvis du er en sertifisert partner og ønsker å vite mer om fordelene med disse funksjonene, for eksempel gode fremgangsmåter for administrasjon av profilen, kan du gå til Agency Ad Solutionsbloggen.

Hvis du vil ha mer informasjon om disse og andre funksjoner i Googles sertifiseringsprogram og partnersøkemotor, kan du gå til brukerstøtten for programmet.

Skrevet av Katherine Wasilenko, Product Marketing Manager, og Jonas Paulsen - Inside AdWords teamet