I del åtte i serien for nybegynnere, eller annonsører som bare trenger å få repetert det grunnleggende ved AdWords, skal vi snakke om det gratis nettbaserte verktøyet, Google Analytics. Dette er et verktøy som bør være svært interessant for deg som ønsker å vite hvor de besøkende på nettstedet ditt kommer fra, og hvordan de navigerer på nettstedet.

Fordelene med Google Analytics er at du kan:
  • Se hvor de besøkende fant nettstedet ditt.
  • Se hvordan de utforsket det.
  • Se hvordan du kan forbedre brukeropplevelsen deres.
  • Øke avkastningen basert på Analytics-rapportene som er gratis.

Hvis du ønsker å oppnå en bedre forståelse av Google Analytics og hvordan det fungerer, kan du vise denne gratis nettbaserte veiledningen, for annonsører fra AdWords nettbasert opplæring.

Vi håper at disse tipsene vil være nyttige for deg når du annonserer med AdWords. Ikke glem å se begynnerveiledningen for AdWords i brukerstøtten for AdWords hvis du ønsker mer informasjon og veiledning. Sist, men ikke minst, må du huske å holde utkikk etter neste innlegg i denne bloggserien for nybegynnere.


Skrevet av Kristin Sarstedt – Inside AdWords
Publisert av Mi Tu Le - Inside AdWords