I fjor annonserte vi at et nytt brukergrensesnitt for AdWords-fakturering er tilgjengelig for interesserte annonsører. Mange av dere bør til nå ha blitt oppgradert automatisk, og du vil sannsynligvis se følgende faktureringssammendragsside når du klikker på fanen Fakturering på AdWords-kontoen. (Hvis så ikke er tilfellet, er det ingen grunn til bekymring. Vi er i gang med å lansere dette for alle annonsører i løpet av de neste månedene).



For å hjelpe deg med å få mest mulig ut av det nye grensesnittet for fakturering, legger vi ut en rekke blogginnlegg hvor vi gir en oversikt over fanen Fakturering og viser deg hvordan du bruker et par av våre favorittfunksjoner. I dette første innlegget vil vi raskt fremheve noen av nøkkelfunksjonene:
  • Bytt mellom automatisk innbetaling (før kalt etterskuddsbetaling) og manuell innbetaling (før kalt forskuddsbetaling)
  • Bruk funksjonen Utfør betaling til høyre på faktureringssammendragssiden for å kontrollere når og hvor mye du skal belastes
  • Legg til flere betalingsmåter på kontoen
  • Bruk en hvilken som helst betalingsmåte som er tilgjengelig i ditt land og din valuta
  • Legg til betalingsmåter med adresser som er forskjellige fra virksomhetsadressen
Ved å gjøre administrasjonen av AdWords-fakturering enklere og mer fleksibel, håper vi å gi deg mer tid til å fokusere på å optimere kampanjene og oppnå bedre driftsresultater.

I de to neste innleggene vil vi se nærmere på funksjonen Utfør betaling og på prosessen med å bytte mellom manuelle og automatiske innbetalinger. Hvis du vil ha mer informasjon i mellomtiden, kan du gå til brukerstøtten.


Skrevet av: Lisa Shieh, Inside Google AdWords
Publisert av: Mi Tu Le, Inside Google AdWords