I dag lanserer vi AdWords Editor versjon 9.0 som har en rekke nye funksjoner som hjelper deg med å utføre endringer i flere kontoer mer effektivt, og å administrere nye annonsefunksjoner, for eksempel nettstedskoblinger for annonser og målretting mot høyteknologiske mobile enheter. Nedenfor finner du noen av de viktigste endringene. Du finner mer informasjon i versjonsmerknadene for AdWords Editor versjon 9.0.

Viktige endringer i AdWords Editor versjon 9.0:


Fleksibel administrasjon av nettstedskoblinger for annonser. 
Versjon 9.0 håndterer nettstedskoblinger for annonser fullt ut, deriblant nedlasting og opplasting til kontoen, redigering, kontroll av endringer og import og eksport av nettstedskoblinger.

Forberede Legg til / oppdater flere- og Importer CSV-verktøy
Når du legger inn nye data ved hjelp av verktøyet Legg til/oppdater flere, kan du nå legge inn kolonnene med data i en hvilken som helst rekkefølge, tilordne riktige overskrifter til kolonnene, velge alternativet for å huske kolonnerekkefølgen ved neste import og godkjenne eller avbryte endringene i kontoen med bare ett klikk. Og i verktøyet Importer CSV kan du nå velge å lime inn tekst i tillegg til å importere tekst fra fil.

Angi målrettingsalternativer for høyteknologiske mobile enheter

I AdWords Editor kan du nå angi at kampanjer skal målrettes mot høyteknologiske mobile enheter (deriblant Android, iPhone, iPad og Palm) og operatører i Kampanjeinnstillinger.

Bedre administrasjon av flere kontoer og kundesenterkontoer (MCC)

For å hjelpe deg med å administrere flere kontoer kan du nå sortere og søke etter kontoer i AdWords Editor, i tillegg til at du kan markere og fjerne flere kontoer. Det finnes også en ny rullegardinmeny ovenfor kontotreet som viser kontoer du nylig har åpnet, slik at du raskt kan bytte mellom kontoene.

Når du legger til en MCC-konto i vinduet Legg til ny AdWords-konto, kan du søke i listen over tilgjengelige underkontoer, vise flere kolonner og gå opp til et annet nivå i MCC-kontohierarkiet.

Finn og gjør masseendringer for negative søkeord, plasseringer og målgrupper på en enklere måte

For at det skal være enklere å finne og administrere negative søkeord, plasseringer og målgrupper i kontoen, har vi endret måten vi viser negative elementer på i AdWords Editor. Fanen Negative søkeord er fjernet, og i stedet kan du veksle mellom å vise negative og positive søkeord, plasseringer eller målgrupper ved å klikke på Positive eller Negative på fanene til de respektive elementene.

Knappen Velg duplikater er nå tilgjengelig for negative søkeord når du er viser dupliserte søkeord.

Neste gang du logger på AdWords Editor-kontoen, blir du bedt om å oppgradere produktet. Du kan også laste ned versjon 9.0 fra nettstedet for AdWords Editor. Når du har installert den nye versjonen av AdWords Editor, må du laste ned kontoene på nytt. Hvis du vil beholde kommentarer og upubliserte endringer, velger du alternativet for å sikkerhetskopiere før oppgraderingen når du blir bedt om å oppgradere, og lagrer sikkerhetskopifilen på datamaskinen. Last deretter ned kontoen på nytt, og importer sikkerhetskopifilen til AdWords Editor.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du lese versjonsmerknadene og gå til brukerstøtten for AdWords Editor.


Skrevet av: Katherine Miller, Agentmarkedsføring. Inside Google AdWords
Publisert av: Mi Tu Le. Inside Google AdWords