Som en del av vårt kontinuerlige arbeid med å forbedre konto- administrasjons- verktøyene for byråer og store annonsører, har vi lansert kontoer med valgfri pålogging, en ny funksjon som forenkler kontoopprettelsesprosessen i Mitt kunde- senter (MCC) ved å la det opprettes en ny AdWords-konto innen MCC-kontoen uten påloggingsnavn eller passord.

Fordelen med kontoene med valgfri pålogging er at byråer og kunder kan opprette nye AdWords-kontoer med MCC-kontoen uten å måtte opprette e-postadresser og passord for den nye kontoen.

Her er noen vanlige spørsmål som kan hjelpe deg med å utnytte denne funksjonen:

1. Hvordan oppretter jeg en konto med valgfri pålogging i AdWords?
Når du klikker på knappen Opprett konto i MCC-kontoen, fyller du ut de tre påkrevde feltene: kontonavn, tidssone og valuta. Du vil også se en skjulbar kobling til å invitere en annen bruker (valgfritt) som gir valget om å invitere en bruker til kontoen. Selv om du velger å ikke gjøre det, har du en ny konto når du klikker på Lagre.

2. Hva om jeg ønsker at en konto skal ha pålogging?
Du kan enten invitere en annen bruker (valgfritt) i kontoopprettelssesprosessen eller følge den normale prosessen for å invitere en bruker til en AdWords-konto: gå til fanen Min konto, klikk på Kontotilgang og velge koblingen Inviter andre brukere.

3. Hvor sendes varslingene for kontoer med valgfri pålogging?
Viktige kontovarslinger (f.eks. faktureringsvarslinger eller varslinger om overtredelse av retningslinjene) sendes til e-postadressen knyttet til MCC-kontoen. For ikke viktige varslinger må du sørge for at du har valgt å motta varslinger på siden Mine kundeinnstillinger på MCC-nivå. Du kan også velge å motta Resultatforslag og Nyhetsbrev som er spesifikke for kontoen med valgfri pålogging. Slike varslinger sendes til e-postadressen som er knyttet til MCC-kontoen.

Flere vanlige spørsmål for kontoer med valgfri pålogging finnes i MCC- delen i brukerstøtten for AdWords.

Hvis du vil ha flere ressurser for Mitt kundesenter, og andre verktøy for effektiv administrasjon av store kontoer, kan du gå til brukerstøtten for AdWords.


Skrevet av: Katie Miller, byråmarkedsføring. Inside Google AdWords
Publisert av: Mi Tu Le, Inside Google AdWords