I mai kunngjorde vi at alternativer for målretting mot nettbrett snart ville bli tilgjengelige. Vi har gleden av å annonsere at målretting mot nettbrett nå er tilgjengelig for alle annonsører. Målretting mot nettbrett er et nytt målrettingsalternativ for AdWords-kampanjer som gir annonsører mer nøyaktig kontroll over målretting mot nettbrett, slik at de på en effektiv måte kan nå det voksende antallet brukere som benytter disse enhetene.



Du finner det nye alternativet Nettbrett med fullverdige nettlesere i delen Nettverk og enheter på fanen Innstillinger i AdWords-kontoen. Du har tidligere kunnet målrette annonsene spesifikt mot Apple iPad-enheter under Mobile enheter, men det nye alternativet for målretting mot nettbrett gir nettbrett en egen enhetskategori og gjør at du kan målrette annonsene mot alle nettbrettenheter. I tillegg gir det nye alternativet for målretting mot nettbrett mer detaljert kontroll, ettersom du også kan velge bestemte operativsystemer. Hvis du for eksempel ønsker at annonsene bare skal vises på Apple iPad-enheter, velger du «Nettbrett med fullverdige nettlesere» som målretting og «iOS» som operativsystem.

Med denne lanseringen vil annonsene automatisk begynne å vises på nettbrett uten at du trenger å foreta deg noe. Hvis kampanjene dine er spesifikt målrettet mot Apple iPad-enheter, er det mulig at du vil oppleve en økning i visninger og kostnader, ettersom alternativene for annonsevisning vil omfatte flere nettbrett. Hvis du ikke vil at annonsene skal vises på nettbrett, kan du endre innstillingene for målretting mot nettbrett ved å følge disse trinnvise instruksjonene.

Det forventes at mer enn 165 millioner nettbrett vil leveres i løpet av de neste to årene, og vi tror derfor at den sterke veksten i utbredelse og bruk av nettbrett vil gi markedsførere betydelige muligheter til å komme i kontakt med forbrukere på en mer effektiv og relevant måte. Vi håper at dette nye alternativet for målretting mot nettbrett vil hjelpe deg med å utnytte disse mulighetene på beste måte.


Skrevet av: Surojit Chatterjee, produktansvarlig for mobilannonser
Publisert av: Mi Tu Le, Inside Google AdWords