Vi gleder oss over økningen vi har sett i bruken av nettbrett det siste året, og vi kommer til å fortsette arbeidet vårt med å forbedre bruker- og annonsøropplevelsen på nettbrett med fullverdige nettlesere. I dag kunngjorde vi lanseringen av et oppdatert Google Søk for nettbrettbrukere. Nå kan nettbrettbrukere oppleve en optimalisert versjon av Google Søk som ble utviklet til å øke plassen på skjermen på et nettbrett og være lett å navigere i via berøring.
Som en konsekvens av dette har vi oppdatert utseendet og preget på søkeannonser for nettbrett for å tilpasse opplevelsen for nettbrettbrukere. Bortsett fra de synlige endringene, vil antall annonser som vises på Google Søk, nå avhenge av retningen på nettbrettet:

  • Hvis du skriver inn et søkeord når nettbrettet er i liggende modus, vil det være maksimalt to toppannonser over søkeresultatet.
  • Hvis søket ditt gjøres når nettbrettet holdes i stående modus, vil det være maksimalt tre toppannonser over søkeresultatet.
  • På samme måte som med høyteknologiske mobile enheter, vil det også være maksimalt tre annonser nederst i søkeresultater, uansett retningen på nettbrettet.











Alle kampanjer som er målrettet mot nettbrettenheter , blir vist i dette nye nettbrettoptimaliserte formatet. Nedenfor har vi imidlertid tatt med noen måter du kan bruke AdWords-kontofunksjoner på for å gjennomgå og administrere annonseresultater for nettbrett:

  • Tidligere denne uken introduserte vi muligheten til å målrette mot nettbrett i Kampanjeinnstillinger, og dermed tilby større kontroll over bestemte typer nettbrett og muligheten til å målrette mot bestemte typer nettbrettbrukere.
  • På samme måte som du kan segmentere etter trafikk for søk og displaynettverk, kan du nå segmentereetterenhetstypen i kampanjerapportene for å se trafikk og konverteringer fra Nettbrett med fullverdige nettlesere.


Vi håper at denne oppdaterte søkeopplevelsen for nettbrett vil bidra til at brukerne fortsatt finner den mest relevante informasjonen, og at annonsørene oppnår bedre resultater i nettbrettkampanjer. Vi er glade for måten nettbrett vil hjelpe bedrifter og forbrukere å kommunisere med hverandre på. Les mer om målretting mot nettbrett her.

Skrevet av: Surojit Chatterjee, produktansvarlig for mobilannonser
Publisert av: Håvard Nyberg, Inside AdWords Norge