Mobilannonsering har gitt forretningsvirksomheter en helt ny mulighet til å øke antall henvendelser til salgsgrupper og telefonsentraler, og dette gir annonsørene våre en ny metode for å få potensielle salg. Etter at vi lanserte klikk for å ringe-funksjonen for annonsører for mer enn et år siden, har vi faktisk fått mer enn en halv million kunder globalt til å kjøre kampanjer med telefonutvidelser.

To av de vanligste måtene å få mobilkunder til å ringe deg på, er å vise telefonnummeret ditt i en klikk for å ringe-annonse, eller å legge ut telefonnummeret på nettstedet ditt. Det er enkelt å måle anrop fra en klikk for ny beregning for konverteringssporing, som hjelper annonsører og byråer med å gjøre akkurat det: Det er nå mulig å rapportere anrop fra mobilsider i alle AdWords-kontoer.

Idag lanserer vi en ny statistikk for konverteringssporing som hjelper annonsører og bedrifter til å gjøre nettopp dette: alle AdWords-kontoer har nå mulighet til å rapportere sataler fra mobilsider.



En Direct TV-destinasjonsside med fremtredende ringeknapper fra betapartner Red Ventures


Du kan nå spore klikk på telefonnummeret eller ringeknappen tilbake til AdWords-kampanjen, annonsegruppen, annonsen eller søkeordet som opprinnelig vekket interessen til en kunde. Da dette er en ny sporingsberegning, er det ingen nye kostnader forbundet med den, og det blir heller ingen endringer i CPC-er. Vi håper at denne nye beregningen kommer til å gi annonsører og byråer mer informasjon om verdien og utbyttet av mobilannonseringen deres.


Red Ventures, en bedrift i Charlotte i staten North Carolina i USA som spesialiserer seg på kundeervervelse, var betapartner for denne nye konverteringsberegningen. I tillegg til en egen intern sporingsplattform, brukte de denne nye beregningen for å spore bruken av klikk for å ringe-telefonnumre på mobilnettstedene sine for en rekke partnere. John Sutton, visedirektør for nettbasert markedsføring hos Red Ventures, sier: «Nå kan alle annonsører få full oversikt over anrop som er generert fra deres AdWords-annonsering på mobile enheter, direkte i AdWords-grensesnittet – og med mange detaljer.» John ser også dette som en ny fordel for AdWords-annonsører som «ikke har den nødvendige kapasiteten til å lage unike søkeord eller telefonnumre på annonsenivå på mobilnettstedene sine».


Denne nye beregningen gjør at alle annonsører kan få størst mulig utbytte av eksisterende AdWords-verktøy for å optimalisere for anrop. I henhold til John Sutton hos Red Ventures vil dette «åpne dørene for deltakelse i AdWords-funksjoner som bruker konverteringsberegninger som Utvidet CPC og Mål-CPA-budgivning». Du kan begynne å bruke denne nye beregningen ved å sette inn en kodebit på destinasjonssidene dine. Når du gjør dette, kan du angi «anrop» som en konverteringsberegning som skal spores på destinasjonssiden din. Etterpå kan du kombinere anropsfokuserte kampanjer med verktøy som konverteringsoptimereren, og deretter by ved å angi et mål-CPA-bud for anrop, og til sjuende og sist automatisere annonsevisningen for å optimalisere for anrop.

Hvis det er en viktig del av mobilannonseringsstrategien din å øke antallet anrop, og du har plassert et telefonnummer eller en Ring nå!-knapp på nettstedet ditt, kan du begynne å måle anropene nå ved å bruke denne nye konverteringstypen. Når du gjør dette, vil du også få størst mulig utbytte av et omfattende sett med eksisterende AdWords-verktøy som er tilgjengelige for å optimalisere resultatene. Hvis du ønsker mer informasjon om hvordan du konfigurerer dette, kan du se brukerstøtteartikkelen vår.


Skrevet av: Surojit Chatterjee, Product Manager, Mobile Ads
Publisert av: Mi Tu Le