Bruken av bilde- og videoannonser kan ha mye å si for hvilke resultater markedsføringskampanjene dine på nettet oppnår i Google Displaynettverk. Disse engasjerende annonsene gjør det lettere for brukerne å feste seg ved budskapet du formidler, og de blir mer fristet til å kjøpe det du tilbyr. 

Disse bildeannonsene gir deg en pekepinn på hva du kan lage:

 



Bannerannonsebyggeren i AdWords gir deg allerede mulighet til å lage og tilpasse bilde- og videoannonser som er akkurat slik du trenger – enkelt og gratis. 

Men i dag annonserer vi en ny funksjon som i bunn og grunn lager bildeannonsene for deg. 

Bannerannonsebyggeren gir deg nå forslag til bildeannonser automatisk ut fra eksisterende tekstannonser i kampanjen din.
  • Klikk på annonseforslaget du liker best. 
  • Du kan tilpasse og finjustere både skrifttypen, teksten og fargene hvis du ønsker det. 
  • Deretter integrerer du annonsen i en av annonsegruppene dine. Så enkelt er det.
Se forslagene til annonser

Du trenger ikke engang å åpne bannerannonsebyggeren for å bruke denne nye funksjonen.
  • Hvis du er i en av annonsegruppene dine, kan du plukke ut en eksisterende tekstannonse og deretter velge «Generer bannerannonse» under Flere handlinger. 
  • AdWords lager da en bildeannonse basert på tekstannonsen du har valgt. 

Hvis du foretrekker å lage annonsen din fra grunnen av, har du flere hundre maler å velge mellom.
  • Legg til teksten du vil bruke, og tilpass skrifttypene, fargene og bakgrunnen. 
  • Du kan velge bilder fra standardbildegalleriet i AdWords, datamaskinen din eller direkte fra nettstedet ditt. 
  • Gå over annonsen i alle formatene for å forsikre deg om at den ser bra ut, og legg den deretter til i kampanjen. 
Du finner mer informasjon om bannerannonsebyggeren på nettstedet for displaynettverket.

Skrevet av:   Becky Chappell, Associate Product Marketing Manager
Publisert av: Mi Tu Le, Inside Google AdWords