Forrige måned lanserte vi Displaynettverk-fanen – et nytt grensesnitt i AdWords som gjør det enklere og mer effektivt å kjøpe bannerannonser ved at målretting, budgivning og optimalisering samles på ett sted. For at du skal få enda større kontroll over bannerannonsene dine har vi gleden av å presentere den nye målrettingsinnstillingen Fleksibel rekkevidde på den nye Displaynettverk-fanen.
I løpet av de neste par ukene kommer vi til å legge til det nye målrettingsalternativet Fleksibel rekkevidde i delen Nettverk og enheter på Innstillinger-fanen i AdWords. Med Fleksibel rekkevidde kan du finjustere hvor annonsene dine vises ved å velge innstillinger på annonsegruppenivå i stedet for på kampanjenivå. Dette gir deg større kontroll over hvor annonsene dine vises, og hvem som ser dem.



Hvorfor innføres endringen?
I dag kan du administrere målrettingen din mot displaynettverket på kampanjenivå ved å velge Stor rekkevidde eller Spesifikk rekkevidde.

  • Når du velger Stor rekkevidde, vises annonsene dine bare på sider som samsvarer med den primære målrettingsmetoden din.
  • Når du velger Spesifikk rekkevidde, vises annonsene dine på sider som samsvarer med alle målrettingsmetodene dine.
Ved hjelp av Fleksibel rekkevidde kan du velge en hvilken som helst kombinasjon av flere målrettingsvalg på annonsegruppenivå, i tillegg til at du kan kombinere forskjellige metoder for målretting og budgivning på annonsegruppenivå. Du får også bedre oversikt over hvordan målrettingsvalgene dine påvirker rekkevidden og visningsvolumet for kampanjene dine.
Hvilken innvirkning får dette for kampanjene mine i dag?
Kampanjeinnstillingen Fleksibel rekkevidde vil bli innført som en valgfri innstilling i AdWords-kontoer i juni. Senere i år kommer den til å erstatte alternativene Stor rekkevidde og Spesifikk rekkevidde.

Når du har valgt dette alternativet i en eksisterende kampanje, kan du ikke gå tilbake til Stor eller Spesifikk rekkevidde, og alle nye annonsegrupper kommer til å ha Fleksibel rekkevidde som standard. De nåværende målrettings- og budgivningsvalgene dine blir ikke endret, men du vil nå ha muligheten til å velge hvordan du målretter og byr på grunnlag av individuelle annonsegrupper.

Les mer!
Hvis du vil lese mer om hvordan du får mest mulig ut av Fleksibel rekkevidde, kan du besøke brukerstøtten for AdWords.



Publisert av: Stefania Montagna, Inside Google AdWords