For noen år siden introduserte vi interessebasert annonsering, inkludert remarketing, som en måte å nå den rette målgruppen med budskapet ditt på og gjenopprette kontakten med kunder som har besøkt nettstedet ditt.

Siden den gang har kundene oppnådd fantastiske resultater – større engasjement, høyere avkastning og bedre salgstall. Samtidig hjelper remarketing utgiverne våre og finansierer innhold på nettet.
Og med enkle verktøy som Hvorfor denne annonsen?, Annonseinnstillingsbehandling og Demp denne annonsen, gir vi brukerne økt kontroll over hvilke annonser de ser på Google og overalt på nettet. Som svar på tilbakemeldinger fra kundene våre, har vi jobbet med å gjøre disse løsningene enda bedre ved å forenkle prosessen med å komme i gang med remarketing, gi deg mer fleksibilitet i administrasjonen av remarketinglister og legge til nye måter å komme i kontakt med målgruppen din på.

Noen spesifikke forbedringer som er i ferd med å bli gjort tilgjengelige:
  • Smartere og mer fleksible måter å administrere remarketing på: Administrasjonen av remarketinglistene dine (eller å komme i gang med remarketing) er enklere og mer fleksibel enn noensinne. Vi har oppgradert remarketingkoden i AdWords, slik at du bare trenger å legge den ut én gang på hele nettstedet. Deretter kan du definere så mange lister du vil i AdWords – f.eks. for sider hvor nettadressen inneholder ordet «elektronikk». For Google Analytics-kunder innebærer remarketing i dag flere koder. Vi forenkler dette, slik at du snart kan opprette remarketinglister direkte i Google Analytics-grensesnittet etter en liten redigering av Analytics-koden. Disse listene kan brukes til å kjøre kampanjer på Google Displaynettverk, på samme måte som lister som er opprettet med remarketingkoden for AdWords. Hvis du vil ha mer informasjon om hva som blir lansert i løpet av de neste ukene, kan du se her for den nye remarketingkoden for AdWords og her for Google Analytics.
  • Nå frem til riktig målgruppe: Remarketing gir gode resultater, men vi tror vi kan gjøre enda mer for å hjelpe deg å nå potensielle kunder og komme i kontakt med en stor målgruppe. For eksempel vil vi de neste ukene gradvis legge til et nytt alternativ som gjør at du kan vise annonsene dine til målgrupper som ligner på målgruppene i remarketinglistene dine, men som kanskje ikke har besøkt nettstedet ditt ennå. Vi fortsetter også med lanseringen av en test vi har kjørt, som gjør at du kan tilpasse søkekampanjen din basert på om brukere har besøkt nettstedet ditt eller ikke (gjennom remarketinglistene dine).

Når nettbasert annonsering er på sitt beste, kan bedrifter komme i kontakt med kundene sine på en effektiv måte, utgivere kan finansiere det spennende innholdet sitt, og brukerne kan se annonser som er nyttige og engasjerende. Vi investerer hele tiden i verktøy som de vi har omtalt i dag, som kan bidra til å gjøre dette mulig.

Lagt ut av Aitan Weinberg, Senior Product Manager

HC-koblinger:
Lignende målgrupper: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?answer=2676774 Legg til remarketingkoden: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?answer=2476688
Google Analytics - http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?answer=2611268