Det er viktig at du forstår retningslinjene for AdWords-annonsering for at du skal kunne administrere kontoen din på en god måte og levere annonser som er trygge og nyttige for brukerne. Vi har nylig lagt til et statusinformasjonsikon på Annonser-fanen for å gjøre det enklere for deg å forstå hvordan retningslinjene påvirker leveringen av annonsene dine. Nå følger vi opp med en ny funksjon som kan gjøre det enklere for deg å identifisere problemer knyttet til retningslinjene på en raskere måte – nemlig en ny kolonne kalt Detaljert informasjon om retningslinjer.

Med kolonnen Detaljert informasjon om retningslinjer kan du skanne og sortere problemer knyttet til retningslinjene i alle annonsene dine (uten at du må holde musepekeren over hver enkelt status). Her er noen eksempler på hvilken type informasjon du kommer til å finne:

  • Godkjenningsstatus for hver annonse.
  • Årsaker til manglende godkjenning, hvis dette er aktuelt.
  • Bestemte retningslinjer som kan begrense hvor annonsene dine vises.

Denne informasjonen er også tilgjengelig for midlertidig stoppede annonser, noe som kan være spesielt nyttig hvis du ønsker å vite statusen for de midlertidig stoppede annonsene, eller hvis du trenger å stoppe en kampanje midlertidig mens du løser problemer knyttet til retningslinjene.


Her ser du hvordan Detaljert informasjon om retningslinjer-kolonnen ser ut:

 

Du finner den nye kolonnen ved å gå til Annonser-fanen og klikke på Kolonner-knappen for å starte tilpassing av kolonnene. Klikk for å legge til kolonnen Detaljert informasjon om retningslinjer under Attributter, og lagre etterpå. Da skal du se den nye kolonnen Detaljert informasjon om retningslinjer på Annonser-fanen. (Merknad: Den nye retningslinjekolonnen kan foreløpig ikke lastes ned i rapportene dine, men vi jobber med saken.)

Publisert av Stefania Montagna, Inside Google AdWords