Vi har gleden av å introdusere AdWords Editor versjon 9.9, som nå er tilgjengelig for Windows og Mac. Endringene i denne versjonen omfatter oppdateringer for Google Displaynettverk, forbedringer av import- og eksportfunksjoner og nye kampanjeinnstillinger. Her er en oversikt over endringene:

Oppdateringer for Google Displaynettverk
Administrer innstillingene for fleksibel rekkevidde i annonsegruppen med det nye Fleksibel rekkevidde-panelet på Annonsegrupper-fanen, eller ved å bruke CSV-import. Vi har også forenklet innstillingene på kampanjenivå for displaynettverket (nå kan du ganske enkelt velge «Aktivert» eller «Deaktivert»).

Forbedringer av import- og eksportfunksjoner
Du kan nå bruke CSV-import for å oppdatere innstillingene på kampanjenivå for Googles søkenettverk og Google Displaynettverk. Du kan også velge hvordan AdWords Editor håndterer import av dupliserte annonser med forskjellige nettadresser.

Nye kampanjeinnstillinger
Vi har lagt til et nytt alternativ for enhetsmålretting (BlackBerry) og en ny innstilling for annonserotasjon (Rotér uendelig).

Hvis du vil ha mer informasjon om disse endringene og andre oppdateringer i den nye versjonen, kan du lese produktmerknadene for 9.9-versjonen.

Neste gang du starter AdWords Editor, blir du bedt om å oppgradere til versjon 9.9. Les gjennom disse instruksjonene hvis du vil vite mer om oppgradering og hvordan du tar vare på kommentarer og upubliserte endringer når du oppgraderer. Du kan også laste ned versjon 9.9 fra nettstedet for AdWords Editor.

Merk: Tidligere versjoner av AdWords Editor støttes i fire måneder fremover, slik at du får tid på deg til å oppgradere. For å sikre at bruken din av AdWords Editor ikke avbrytes, må du oppgradere innen 13. mars 2013.

Publisert av Stefania Montagna, Inside Google AdWords