For rundt to måneder siden lanserte vi forbedrede kampanjer for å hjelpe deg å administrere kampanjene dine på en enklere og smartere måte i en verden hvor mange ulike enheter er i bruk. I det siste har vi hørt flotte historier om hvordan annonsører har fått bedre resultater og spart tid med forbedrede kampanjer. Selv om alle virksomheter er forskjellige og annonsørenes potensielle gevinst kan variere, har vi samlet noen eksempler her som fremhever faktiske strategier og resultater som er oppnådd så langt med forbedrede kampanjer. 

e-travel har økt klikkfrekvensen og konverteringsfrekvensen med kontekstoptimaliserte annonser, mobilappnedlastinger og oppgraderte nettstedkoblinger. 

e-Travel er en av de ledende reiseoperatørene på nettet i Hellas, Kypros og Russland og er representert i andre markeder i Europa, Midtøsten og Nord-Afrika. Etter oppgradering til forbedrede kampanjer, fortalte administrerende direktør Nikos Goulis: «Vi kan nå vise annonsene våre basert på folks kontekst, f.eks. sted eller tid på døgnet [... og] telle antall appnedlastinger som konverteringer i AdWords-rapporter, noe som er veldig viktig for oss siden så mange av de potensielle kundene våre kommer fra mobilappen vår. Disse funksjonene sammen med de oppgraderte nettstedkoblingene hjalp oss å øke klikkfrekvensen med 43 % og konverteringsfrekvensen med 88 %.» 


Et luksusmerke på nettet har økt salget med 20 % ved å utnytte sekundære markeder, takket være den enkle optimaliseringen av bud på flere steder i én forbedret kampanje. 

En luksusforhandler på nettet hadde fokusert markedsføringsinnsatsen knyttet til søkemotorer på optimalisering av bud i stedsspesifikke kampanjer rettet mot primære markeder som New York City og Los Angeles. Etter å ha oppgradert til forbedrede kampanjer, begynte selskapet å bruke stedsbaserte budjusteringer for å teste og utvide AdWords-tilstedeværelsen sin i nye områder, inkludert velstående områder i Delaware, Sør-Carolina og New Mexico. Selskapet har allerede økt det totale konverteringsvolumet med 20 % samtidig som de har oppnådd målsettingen for avkastning på annonseutgifter. 


Hotwires SEM-analytikere sparer 5–10 timer per uke med mer effektiv kampanjeadministrasjon. 

Hotwire.com, et ledende nettsted for billigreiser, oppgraderte alle kontoene sine for betalte søk – både innenlands og internasjonalt – til forbedrede kampanjer i løpet av den første måneden. Clay Schulenburg, sjef for søkemotormarkedsføring hos Hotwire, fortalte at oppgraderingen til forbedrede kampanjer virkelig hjalp teamet hans å administrere AdWords mer effektivt fordi alle de viktige justeringene for sted, tid på døgnet og enhetstype nå administreres i én enkelt kampanje: «Hver enkelt SEM-analytiker sparer rundt 5–10 timer i uken, og denne tiden kan nå brukes på enten nye, strategiske SEM-initiativer eller mer spesialiserte konto-/kampanjeoptimaliseringer.» 
 
Kom i gang på 1-2-3 
Hvis du er blant de 95 % som fortsatt kjører eldre kampanjer rettet mot alle enhetstyper, kan du oppgradere disse på 1-2-3 for å dra nytte av forbedrede kampanjer: 
1.        Klikk på knappen «Startveiledning» når du logger deg på AdWords-grensesnittet
2.        Velg en budjustering for mobil
3.        Klikk på «Fullfør oppgradering»
Her er en kort videoillustrasjon

Hvis du har spørsmål angående oppgradering til forbedrede kampanjer, kan du kontakte brukerstøtten for AdWords, eller ta en kikk på den omfattende oppgraderingsveiledningen vår (PDF-nedlasting). 

Skrevet av Surojit Chatterjee, produktansvarlig
Publisert av Linn Rønneberg, Account strategist