Funksjonen for redigering i regneark ble opprettet i 2009 for å gjøre det enklere for deg å utføre masseendringer i kampanjene dine.  Siden den gang har vi lansert funksjonene masseredigering, for å hjelpe deg å gjøre omfattende endringer i AdWords-kontoen din, og masseopplastinger av søkeord, for å hjelpe deg å legge til, redigere og fjerne søkeord i stor skala. Masseredigering og masseopplastinger av søkeord har samme funksjonalitet som redigering i regneark, men er kraftigere og kan skaleres. I lys av dette har vi valgt å avvikle funksjonen for redigering i regneark fra og med 30. mai.

Hvis du er vant med å bruke redigering i regneark, kan du gjøre ett av følgende, avhengig av hva du ønsker å oppnå:

1         Du kan klikke på Rediger-rullegardinmenyen, og velge ønsket type masseredigering.  Masseredigering av søkeord gir deg mulighet til å:
       Søke og erstatte tekst i søkeord eller destinasjonsadresser
       Legge til tekst i søkeord eller destinasjonsadresser
       Angi nye bud, innbefattet økning til CPC for første side eller øverst på siden
       Øke eller redusere bud
       Endre samsvartyper for søkeord
       Legge til eller fjerne etiketter
2         Du kan bruke masseopplastinger av søkeord.  Gå til siden du vanligvis laster ned søkeordrapporter fra, og klikk i Redigerbar-ruten.  Det blir da lastet ned en redigerbar spesialversjon av rapporten om søkeordresultat, som du kan tilpasse og deretter laste opp. 

Les artikkelen om masseredigering og artikkelen om masseopplastinger av søkeord i brukerstøtten hvis du vil vite mer om hvordan du bruker disse funksjonene i stedet for redigering i regneark.

Skrevet av Prashant Baheti, Product Manager for AdWords
Publinsert av Linn Rønneberg, Adwords Account Strategist