Dagens innlegg om beregning av budjusteringer for mobil er det tredje i en serie om gode fremgangsmåter for budgivning. Det forrige innlegget tok for seg hvordan du kan forbedre resultatene med budjusteringer for steder.
I dag er folk konstant tilkoblet og bytter sømløst mellom enheter. Faktisk foregår mer enn 38 % av den daglige mediasamhandlingen på mobile enheter[1]. Dette gir annonsører nye muligheter til å nå kundene når som helst, hvor som helst og på en hvilken som helst enhet. Vi i Google ønsker å hjelpe deg å utnytte disse mulighetene og utvikle nye strategier for hvordan bedriften din skal lykkes i mobilsegmentet.
Budjusteringer for mobil i de forbedrede AdWords-kampanjene gir annonsørene mulighet til å optimalisere budene på alle enheter – fra én enkelt kampanje. I dagens innlegg skal vi hjelpe deg å forstå hvordan du beregner en budjustering for mobil som tar høyde for hele konverteringsverdien som mobilannonsene skaper for bedriften din.
Gå gjennom de nåværende resultatene for datamaskiner og mobile enheter
Før du beregner budjusteringen for mobil, kan du kjøre en AdWords-rapport for å gå gjennom de nåværende resultatene dine for datamaskiner og mobile enheter. Selv om det er enkelt å spore konverteringer, appnedlastinger og besøk på nettet i AdWords, kan andre konverteringer, for eksempel butikkbesøk, være vanskeligere å tilskrive annonsene direkte. For slike konverteringer kan det hende du må anslå verdien. Jo nøyaktigere du klarer å anslå verdien av disse konverteringene, desto mer optimalisert blir budet ditt for mobile enheter.
Slik beregner du budjusteringen for mobil

Nøkkelen til optimalisering av budjusteringen din for mobil ligger i å finne forholdet mellom konverteringsverdien for mobile enheter kontra datamaskiner (og nettbrett). Dette beregnes ved å dele verdien per klikk på mobile enheter med verdien per klikk på datamaskiner.