De to viktigste målene våre for AdWords er å gjøre annonsene mer relevante og nyttige for brukerne og mer effektive og enkle å administrere for annonsørene. Derfor var det med stor glede jeg lanserte forbedrede kampanjer ifebruar i år. Med forbedrede kampanjer er det enklere å nå folk i de mest avgjørende øyeblikkene med annonser som er mer relevante for deres intensjon og kontekst.

 
Vi har skrevet mye om forbedrede kampanjer de siste fire månedene.  I tillegg til brukerstøtteartiklene og den egne nettsiden, finner du mange gode fremgangsmåter, kundehistorier, webinaropptak og detaljer om nye funksjoner under «forbedrede kampanjer» på denne bloggen.  

 
Siden vi lanserte forbedrede kampanjer, har annonsørene oppgradert mer enn 6 millioner eldre kampanjer. Fra og med 22 Juli begynte AdWords-systemet å oppgradere alle gjenværende kampanjer automatisk, slik at alle kommer over på den nye AdWords-plattformen.

 
Resultater med forbedrede kampanjer
Mange annonsører som har oppgradert og optimert de forbedrede kampanjene sine, har allerede rapportert positive resultater og tidsbesparelser. Her er noen eksempler fra den siste tiden:

Pizza Hut rapporterte at mobilavkastningen økte med 20 % etter oppgraderingen til forbedrede kampanjer. De fant også ut at mobilklikkfrekvensen økte med mer enn 60 %, mens kostnaden per bestilling på smarttelefoner sank med 17 %.

Autobytel, et nettsted for bilkjøpere, fikk 10 % flere konverteringer med samme CPA etter oppgradering til og optimering av forbedrede kampanjer. Nå har de 30 % færre kampanjer å holde styr på, slik at markedsføringsteamet har mer tid til å fokusere på brukeropplevelsen. «Vi får de rette konverteringene til rett pris, mens markedsføringen er mer fokusert på brukeropplevelse enn på administrasjon av kontoen,» sier Billy Ferriolo, direktør for kundeinnhenting og produktutvikling. (last ned PDF
 
Miller's Bakery, en blomstrende familiebedrift i New Jersey, fikk flere bestillinger på spesialkaker ved å bruke funksjoner som budjustering for sted og mobil, oppgraderte nettstedslinker og oppgraderte ·  viderekoblinger. Etter oppgraderingen fikk bakeriets butikk 10–20 % flere besøkende, omsetningen i den travleste tiden på dagen ble nesten doblet, og nettklikk fra byer i nærheten økte med 20–35 %. «Kundene våre kommer i kontakt med oss på flere typer enheter,» sier eieren, Dwight Miller. «Hvis vi ikke hadde annonsert både på datamaskin og mobil, hadde vi gått glipp av en rekke kontakter med kundene.» (last ned PDF)
 
Tips for suksess etter oppgradering
Alle AdWords-kampanjer har nytte av et godt oppsett og regelmessig optimering. Enten du har oppgradert kampanjene dine selv eller du har latt det skje automatisk, bør du gå gjennom og optimere alle nylig oppgraderte forbedrede kampanjer. Her har du noen tips (detaljene er i denne brukerstøtteartikkelen):

 
1.                Gå gjennom budjusteringene for mobil. For de fleste kampanjetypene er standardinnstillingene for automatisk oppgradering basert på bud fra lignende annonsører. Se Innstillinger-fanen for kampanjen for å optimere for virksomheten din.
2.                Finn ut om det er uønsket duplisering av søkeord i overlappende kampanjer. Hvis du tidligere har hatt lignende kampanjer for hver enhetstype, kan du identifisere samsvarende kampanjer og eliminere uønskede duplikatsøkeord i de forbedrede kampanjene dine.
3.                Gå gjennom kampanjer i displaynettverket. Kontroller at bannerannonsene dine når brukere på de ønskede enhetene, og at du bruker ønskede budgivningsstrategier.
4.                Dra nytte av funksjonene i forbedrede kampanjer. Noe av det første du bør prøve ut, er oppgraderte nettstedslinker og oppgraderte viderekoblinger. Så kan du forebedre resultatene enda mer ved å opprette mobil foretrukket-annonser og angi budjusteringer for sted og tid.

 
nettstedet vårt for forbedrede kampanjer finner du flere suksesshistorier og gode fremgangsmåter, inkludert hvordan du byr som en proff med forbedrede kampanjer. Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp, er det bare å kontakte oss.

 
Sammen inn i fremtiden
Forbrukerne kommer fortsatt til å ha tilgang til flere enheter og kunne veksle mellom dem når de handler, morer seg og kommuniserer. Forbedrede kampanjer er et viktig tiltak for å hjelpe annonsørene med å få kontakt med forbrukerne på en enklere og smartere måte i denne flerenhetsverdenen. Vi har fått inspirasjon fra annonsører og partnere over hele verden som allerede utnytter denne nye muligheten. Takk for at du blir med oss på reisen inn i fremtiden. 

Skrevet av Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads and Commerce
Publisert av Linn Rønneberg, Account Strategist