Med mindre enn åtte uker igjen til at de vanlige produktoppføringsannonse kampanjene tas ut av bruk, ser vi at majoriteten av annonsører har allerede startet bruken av Shopping-kampanjer og 85% av disse er fullt oppgradert. Annonsører som har oppgradert, som for eksempel Farfetch, LiBoutique og ValuePetSupplies, opplever stor suksess takket være det detaljsalgsorienterte grensesnittet, rapportering på varenivå og konkurransedyktige referansedata.
For de av dere som har oppgradert, er vi glade for å kunne presentere to nye verktøy som gjør kampanjeadministrasjonen, nærmere bestemt budoptimaliseringen, enklere.
  • Masseopplastinger: Du har nå mulighet til å laste ned en produktgrupperapport, endre budene og destinasjonsadressene dine, og importere endringene via masseopplastinger.
  • AdWords Editor: Vi har hørt tilbakemeldingene deres, og med den nyeste versjonen av AdWords Editor kan du endre bud og destinasjonsadresser for individuelle produktgrupper i stor skala. Vær oppmerksom på at AdWords Editor ikke støtter opprettelse av Shopping-kampanjer eller produktgrupper. Du må fortsatt opprette kampanjene og underinndele produktgruppene direkte i AdWords.
Hvis du ikke har oppgradert til Shopping-kampanjer, oppfordrer vi deg på det sterkeste til å begynne, siden alle vanlige kampanjer for produktoppføringsannonser tas ut av bruk i slutten av august.
Hvis du bruker et byrå eller en tredjepartsplattform, bør du ta kontakt med dem og spørre om de kan hjelpe deg med å opprette Shopping-kampanjen din. Hvis ikke kan du se nedenfor. Der finner du noen ressurser som kan hjelpe deg i gang:

Skrevet av Eric Tholomé, direktør for produktadministrasjon hos Google Shopping

Postet av Janne Smith, Google AdWords teamet