Tidligere denne måneden lanserte vi et oppgraderingsverktøy for at det skulle være raskt og enkelt for annonsørene å oppgradere til Shopping-kampanjer. Hvis du allerede har oppgradert kampanjene dine, er alt i orden. Hvis du ikke har oppgradert ennå, og du ikke gjør det innen slutten av denne måneden, kommer følgende til å skje med de vanlige kampanjene dine for produktoppføringsannonser (PLA) i september.
  • Fase 1: Alle de vanlige PLA-kampanjene får begrenset funksjonalitet - Fra og med 2. september er det ikke lenger mulig å redigere produktmålrettingen, maks. CPC-budene, reklameteksten og destinasjonsadressene. Kampanjestatusene og budsjettene kan fortsatt redigeres, slik at du kan administrere forbruket ditt frem til de vanlige PLA-kampanjene dine oppgraderes automatisk til Shopping-kampanjer.
  • Fase 2: Automatisk oppgradering til Shopping-kampanjer - I september blir de vanlige PLA-kampanjene som har fått visninger i de foregående ukene, automatisk oppgradert til nye Shopping-kampanjer med en lignende kampanjestruktur. Det kan hende at enkelte av de vanlige PLA-kampanjene, innstillingene og budene ikke kan overføres til de nye Shopping-kampanjene på grunn av tekniske begrensninger. Når de vanlige PLA-kampanjene dine er oppgradert automatisk, får du et e-postvarsel, og produktoppføringsannonsene dine blir ikke lenger vist i de vanlige PLA-kampanjene. Du finner mer informasjon om den automatiske oppgraderingen i brukerstøtten for AdWords.
Ikke vent med å oppgradere
Som en siste påminnelse anbefaler vi at du oppgraderer kampanjene dine før september, for å sikre at kampanjene dine blir konfigurert slik du ønsker. Vi anbefaler at du bruker oppgraderingsverktøyet. Da får du trinnvise instruksjoner om hvordan du oppgraderer.

Les denne artikkelen i brukerstøtten hvis du vil ha mer informasjon om avviklingen av vanlige PLA-kampanjer og den automatiske oppgraderingen til Shopping-kampanjer. Hvis du har spørsmål, kan du gå til forumet for AdWords-brukerfellesskapet eller kontakte oss.

Skrevet av Eric Tholomé, direktør for produktadministrasjon hos Google Shopping Postet av Janne Smith, Google AdWords teamet