Dette er den siste strekningen. I slutten av august vil jevnlige produktoppføringskampanjer (PLA) bli erstattet av Shopping-kampanjer.Et flertall av dere har begynt å oppgradere til Shopping-kampanjer, men hvis du er en av de få som ennå ikke har gjort det, innfører vi et nytt oppgraderingsverktøy som vil hjelpe deg med oppgraderingen i løpet av noen klikk.
Dette verktøyet lager en Shopping-kampanje basert å den vanlige PLA-kampanjen din, med en kampanjestruktur og bud basert på den vanlige PLA-kampanjen din og historiske ytelsesdata.

Hvis du ikke har startet oppgraderingen, oppfordrer vi deg til å prøve dette verktøyet som startpunkt for Shopping-kampanjene dine. Pass på å sjekke kampanjebudsjetter, innstillinger og bud, slik at de er tilpasset dine forretningsbehov.
Merk at ikke alle kampanjene er kompatible med dette oppgraderingsverktøyet.Hvis du for eksempel bruker AdWords-etiketter eller -grupperinger i produktmålrettings- eller beholdningsfiltrene dine, må du oppdatere datastrømmen din med tilpassede etiketter før du bruker oppgraderingsverktøytet, med mindre det er greit for deg å bruke en annen egenskap for å dele beholdningen din i AdWords direkte.
Du kan få tilgang til oppgraderingsverktøyet, og sjekke hvilke av kampanjene dine som er kvalifisert, i Innstillinger-kategorien i den eksisterende produktoppføringsannonsekampanjen din. Finn ut mer i brukerstøtten for AdWords.
Vi er her for å hjelpe deg
Vi ønsker å sørge for at du har oppgradert med ettertanke, og er klar for ta ferie. Hvis du har noen spørsmål, kontakt AdWords Community Forum eller kontakt oss .

Skrevet av Eric Tholomé, direktør for produktadministrasjon hos Google Shopping

Postet av Janne Smith, Google AdWords teamet