Tidligere i år fortalte vi at annonsører som WordStream og Elmo Talent Software har fått gode resultater ved å bruke den nye AdWords-kampanjetypen Søk med utvalgt display. Siden den gang er mer enn 300 000 kampanjer allerede oppgradert til den nye kampanjetypen.

Vi ønsker å minne om at fra og med 16. september 2014 blir alle kampanjene i Søke- og Displaynettverket automatisk oppgradert til den nye, mer effektive kampanjetypen «Søk med utvalgt display». Vi anbefaler annonsørene å oppgradere før 16. september, slik at kampanjene deres blir konfigurert slik dere ønsker. Hvis dere ikke gjør det, blir kampanjene oppgradert automatisk i AdWords-systemet. Kampanjetypene «Bare Søkenettverket» og «Bare Displaynettverket» blir ikke berørt.

Hvis du kjører en kampanje i Søke- og Displaynettverket, kan du oppgradere nå med ett klikk og få bedre resultater umiddelbart.

Tre grunner til å oppgradere nå:

        Bedre resultater: Annonsørene som har oppgradert til «Søk med utvalgt display», har oppnådd 35 prosent høyere klikkfrekvens og 35 prosent lavere kostnad per kundekjøp i gjennomsnitt for de annonsene for Søk med utvalgt display som ble vist i Displaynettverket.* Resultatene varierer avhengig av hvilken kampanjetype du bruker.
        Enklere å administrere: Kampanjen administreres på samme måte som vanlige søkekampanjer. Innstillingene dine, slik som søkeord og bud, blir brukt automatisk for å finne kunder i Displaynettverket. Det betyr at du ikke trenger å gjøre noe som helst ekstra.
        Muligheten til å gjøre tilpasninger alt etter hvilke resultater du ønsker å oppnå med kampanjene dine: Når du oppgraderer, kan det hende at du får færre klikk og visninger, men det er mer sannsynlig at de kommer fra folk som er interessert i å kjøpe noe av det bedriften din kan tilby. Hvis det er viktig for deg å opprettholde klikknivåene med tanke på annonseringsmålene dine, lager du en ny kampanje bare for Displaynettverket. På denne måten kan du få med innstillingene og målrettingen fra den opprinnelige kampanjen din, og dermed sørge for at antallet klikk holdes på et tilsvarende nivå.

Vi er her for å hjelpe deg
Vi ønsker at du skal lykkes med AdWords. Ta kontakt med oss hvis du trenger hjelp med å oppgradere til «Søk med utvalgt display». Du finner flere opplysninger, tips og ressurser for å lykkes med AdWords i brukerstøtten vår.

*Ut fra de første testresultatene kan vi se at gjennomsnittskunden oppnådde 35 prosent høyere klikkfrekvens og 35 prosent lavere kostnad per kundekjøp for de nye kampanjene for Søk med utvalgt display som ble vist i Displaynettverket, sammenlignet med eksisterende kampanjer for Søke- og Displaynettverket. Ut fra de første testresultatene kan vi også se at gjennomsnittskunden oppnådde 10–15 prosent flere konverteringer sammenlignet med kampanjer bare for Søkenettverket. Resultatene for de enkelte kampanjene kan variere.


Ahmad Anvari, produktsjef, Google Displaynettverk