Det kan for eksempel være gratis frakt på alle bærbare datamaskiner eller en prisgaranti på smarttelefoner. Jo mer informasjon folk har, desto bedre beslutninger kan de ta når de skal handle på nettet. Derfor introduserer vi meldingsutvidelser: tilleggstekst som vises sammen med Google-søkeannonser, og fremhever spesifikk informasjon om produktene og tjenestene dine.  
                             
                                      

Understrek budskapet ditt

Du kan bruke infomeldinger til å vise potensielle kunder verdifull informasjon før de klikker på annonsen din. Infomeldinger er også en faktor i annonserangeringen. Bruk dem for å rette oppmerksomheten mot viktige produktdetaljer og fordeler, eller for å fremheve det som skiller bedriften din fra konkurrentene.

«Ved hjelp av meldingsutvidelser har vi kunnet formidle til kundene hvor mye mer hotellene våre har å tilby enn bare rom. Spa, restauranter og møterom er bare noen av de attraktive tilbudene på hotellene våre som kanskje ikke hadde blitt synliggjort gjennom en tradisjonell inntektsgenererende kampanje. Etter at vi implementerte meldingsutvidelser, har vi oppnådd en økning i konverteringsfrekvensen på 9 % – og det på bare én måned.» – James Harrower, seniorleder for søk hos Hilton Worldwide

Infomeldinger kan også brukes effektivt i kombinasjon med andre annonseformater. Hvis du for eksempel allerede bruker nettstedslinker for «Dameklær» og «Skolestart», kan du opprette infomeldingen «20 % rabatt» for å overbevise folk om å klikke seg videre og kjøpe noe. Hvis du bruker anropsutvidelser, kan du fremheve «Døgnåpen kundestøtte», slik at kundene vet at de kan ringe bedriften din for å få hjelp. Uansett hva du gjør, må du sørge for at infomeldingene er fokuserte og relevante.

Opprett din første infomelding

Du kan administrere, planlegge og lage rapporter om infomeldinger fra Annonseutvidelser-fanen. Ettersom infomeldinger kan legges til på konto-, kampanje- eller annonsegruppenivå, kan du gi mer generell informasjon om produktene og tjenestene dine på konto- eller kampanjenivå, og mer detaljert informasjon på annonsegruppenivå.

Du kan for eksempel legge til infomeldinger for «Spesialrabatter» eller «Gratis frakt» i kampanjer som inneholder mer generelle søkeord som «billige flybilletter» eller «sko». Eller du kan legge til infomeldinger for produktdetaljer på annonsegruppenivå for å underbygge mer spesifikke søkeord som «joggesko herrer» eller «kaffetraktere 12 kopper».

Husk at hver infomelding er begrenset til 25 tegn, og hver annonse kan vises med opptil fire infomeldinger. Infomeldingene kan også utløses samtidig med alle andre annonseformater i auksjonen.
             
                                     

Finn ut mer

Hvis du vil vite mer om oppretting og administrasjon av infomeldinger, kan du lese denne artikkelen i brukerstøtten for AdWords.

Skrevet av Senthil Hariramasamy, produktsjef for AdWords
Postet av Janne Smith, Google AdWords teamet