På grunn av den høye veksten i produktsøk på nettet prøver annonsørene å finne nye måter å markedsføre produktene sine på for interesserte kjøpere.

Ved å vise Shopping-kampanjene dine på nettstedene til Googles søkepartnere kan du nå ut til brukere når de søker etter produkter i nettbutikker og på handelsnettsteder i Googles Søkenettverk. Disse forhandlerne på nettet, for eksempel Walmart.com, er en del av AdSense for Shopping – det nyeste produktet vårt som annonsørene kan bruke for å tjene penger på nettstedtrafikk.

Når du viser annonsene fra Shopping-kampanjene dine også på disse nettstedene, kan du nå ut til kvalifiserte brukere på andre steder enn google.com og Google Shopping. Produktoppføringsannonsene dine blir vist ved siden av innholdsrelevante søkeresultater, som fastsettes ut fra brukerens søk, produktkategorien eller produktnavnet. Hvis du for eksempel selger designervesker på Google Shopping og en bruker søker etter designervesker på nettstedet til en søkepartner, kan det hende at produktoppføringsannonsene dine vil bli vist.

Walmart AFSh -anon 2.png
Produktoppføringsannonser på Walmart.com
På samme måte som for tekstannonser påvirkes ikke kvalitetspoengene dine på google.com av at du velger å vise produktoppføringsannonsene dine på nettstedene til Googles søkepartnere.

AdSense for Shopping er foreløpig begrenset til noen få utgivere som viser annonsene sine i nettbutikker og på handelsnettsteder. Vi kommer til å gjøre produktet tilgjengelig for flere utgivere etter hvert. Da forventer vi at annonsørene som viser produktoppføringsannonsene sine på nettstedene til Googles søkepartnere, oppnår økt trafikk på nettstedene sine. Hvis du er forhandler, og er interessert i å tjene penger på nettstedet ditt ved å bruke AdSense for Shopping, kan du fylle ut dette skjemaet.

Gå til brukerstøtten for AdWords hvis du ønsker mer informasjon om hvordan du kan vise produktoppføringsannonsene dine på nettstedene til Googles søkepartnere, og hvordan du evaluerer resultatene dine.

Skrevet av Jesse Adkins, produktansvarlig for Googles søkeannonser
Upplagt av Marcus Holgersson, Google AdWords