Vil du at Shopping-kampanjene dine skal få flere visninger og klikk? Eller vil du vite hvordan du kan avdekke muligheter som budstrategien din kanskje ikke tar høyde for, og hvordan du finner ut hva som er din andel stemmer på mobile enheter? I fjor lanserte vi data om konkurransemessige forhold, som du kan bruke for å finne svar på slike spørsmål. I dag kan vi med glede kunngjøre en håndfull tilleggsalternativer som gir nye muligheter til å optimalisere Shopping-kampanjene dine og engasjere kunder på alle enheter.
  • Med Innsikt i auksjoner-rapporten kan du sammenligne resultatene for produktoppføringsannonsene dine med andre annonsører som deltar i de samme auksjonene som deg. Med visningsandel, overlappingsfrekvens og andel for høyeste rangering kan du se trender blant bedrifter i samme bransje og finne strategiske muligheter til å forbedre budstrategiene dine.

  • Visningsandel for søk er fornyet, og er nå langt mer nyttigere og bedre tilpasset tekstannonser. Nå kan du analysere stemmeandelen og selv velge detaljnivået med «Visningsandel for søk» på Dimensjoner-fanen. Med «Tapt visningsandel (budsjett)» kan du se hvilke kampanjer som er begrenset av et lavt budsjett, og med «Tapt visningsandel (rangering)» ser du hvilke kampanjer som trenger ytterligere optimalisering. Vær oppmerksom på at vi beregner «Visningsandel for søk» på kontonivå, så det kan hende at du merker en endring i visningsandelen fra oktober til november.

  • Med segmentering etter enhet og tidspunkt kan du finstemme strategien din for budmodifikatorer. Du kan se om bedrifter i samme bransje mottok flere mobil visninger enn deg i løpet av helgen med Innsikt i auksjoner-rapporten segmentert etter enhet og dag.
  • I budsimulatorkolonnene ser du hvilke annonseresultater du kunne ha fått om du hadde angitt andre bud. Du kan legge til disse kolonnene på Produktgrupper-fanen din og for eksempel finne ut hvilke produktgrupper som gir flest ekstra klikk.
  • Med flat visning av produktgruppene dine får du nok en måte å analysere resultatene på. Med denne visningen kan du sortere produktgruppene i en annonsegruppe på grunnlag av resultatdata og enkelt identifisere hvilke produktgrupper som må optimaliseres. Du kan for eksempel sortere etter visningsandel, finne produktgruppene med lavest visningsandel og finjustere disse med noen få klikk.

Vi håper disse tilleggsfunksjonene bidrar til at du finner enkle grep du kan ta før juletiden og avdekker nye, nyttige måter å optimalisere Shopping-kampanjene dine på. Vi fortsetter å utforske andre rapporteringsbehov for at du skal få tilgang til relevante og nyttige data. Les gjennom brukerstøtteartiklene våre hvis du vil ha mer informasjon om Innsikt i auksjoner, Visningsandel for søk, budsimulatorkolonnene og flat visning av produktgrupper.

Skrevet av Dimitris Meretakis, produktsjef for Google Shopping
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords